• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400020805999
  • خبرنگار : 71424

در مراسم روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز اعلام شد:

تعهد ۲۳۵۰ میلیارد تومانی دولت در پروژه‌های آموزشی خیرساز

تعهد ۲۳۵۰ میلیارد تومانی دولت در پروژه‌های آموزشی خیرساز

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه "خیرین مدرسه‌ساز در کار انسان‌سازی مشارکت می‌کنند؛ بنابراین هنرمند هستند"، گفت: معلمان نیز به عنوان عناصری که پرورش انسان را هدف گرفته‌اند و هویت‌بخشی و شخصیت‌سازی می‌کنند، جایگاه رفیعی دارند.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور، با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته معلم، اظهار کرد: به دنبال وجه مشترکی می‌گشتم که خیرین و معلمین را در یک منظومه مشترک ببینم و به این نتیجه رسیدم که هستی رمز و راز و گسترده است و فهم چگونه زیستن، رمز هستی است.

وی افزود: همه هستی در تحرک و پویایی است که اتفاقی بیفتد که عشق است. عشق هنرمندی است. هستی، عرصه پررمز و راز زندگی انسان هاست، سهراب سپری می گوید «زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست، هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد».

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنر در جان بخشی و اعتلای روح است و این صحنه گسترده‌ای که در برابر ماست، جلوه‌هایی از ویژگی انسان را آشکار می‌کند، گفت: تمام افرادی که در کار اعتلای روح و روان انسان هستند، هنرمند هستند. بارزترین و درخشان‌ترین جلوه هنر جایی است که بر انسان‌ها می‌افزاید. خیرین مدرسه‌ساز در کار انسان‌سازی مشارکت می‌کنند، لذا هنرمند هستند. معلمان نیز به عنوان عناصری که پرورش انسان را هدف گرفته‌اند و هویت‌بخشی و شخصیت‌سازی می‌کنند، رفیع هستند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم با اشاره به اقدام دولت به سبب حس مثبت و اقدام شایسته خیرین در سال های اخیر گفت: رقم مشارکت با خیرین مدرسه ۴۰ میلیارد تومان در هشت سال گذشته بود که امروز به ۲۳۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و این توفیق چیزی نیست جز آن انرژی مثبت و انگیزه ای که خیرین مدرسه ساز برای دولت ایجاد کرد.

وی افزود: بار دیگر تعهد قبلی ام را به جمع خیرین مدرسه ساز تکرار می کنم که تا وقتی بنده این توفیق را برای ادامه کار طی ماه های آیند دارم با مقدماتی که فراهم شد همه اعتبارات مربوط به مشارکت با خیرین را ۱۰۰ درصد پرداخت می کنیم و برای آنکه چیزی هم بر آن بیافزاییم از امکانی که مجلس برای دولت فراهم کرد تا برخی بدهی ها و تعهداتش را بتواند خارج از سقف بودجه بپردازد، در این راستا هم با سازمان نوسازی مدارس همراهی و همکاری خواهیم کرد.

ساخت بیش از ۱۳۵ هزار کلاس درس توسط خیرین

به گزارش ایسنا، محمدرضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه از سال گذشته و با پیگیری های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، امروز به نام «روز ملی خیرین مدرسه‌ساز» نامگذاری شده است، گفت: خیرین زنان و مردان فرهیخته ای هستند که برای حل مشکلات مدارس به ویژه ساخت و تجهیز مدارس می کوشند و در تلاشند تا بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرزو بوم فراهم کنند.

بیش از ۱۳۵ هزار کلاس درس بعد از پیروزی انقلاب در اقصی نقاط میهن اسلامی ساخته شده و موجی از شادی و امید در دانش آموزان به وجود آورده است. از همه خیرینی که در زمان حیاتشان منشا اثر بوده و موجب تقویت این حرکت شده‌اند، یادی کنیم که از جمله آنها می‌توان به مرحوم حافظی اشاره کرد. امید است این حرکت خداپسندانه تا زمان رفع مشکلات فضای آموزشی و استقرار عدالت آموزشی ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha