• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400020806052
  • خبرنگار : 50176

توضیحات فرماندار سلسله در خصوص اتفاقات منطقه گردشگری کهمان

توضیحات فرماندار سلسله در خصوص اتفاقات منطقه گردشگری کهمان

ایسنا/لرستان فرماندار سلسله گفت: همه در برابر اجرای قانون و احقاق حق و عدالت موظف به تمکین هستیم.

مرتضی مهدوی کیا در تشریح حوادث رخ داده در منطقه نمونه گردشگری کهمان، اظهار کرد: امروزه گردشگری خصوصا گردشگری روستایی گستره جهانی یافته و نقش مهمی در توسعه یافتگی جوامع دارد و وظیفه همه ماست که در راستای افزایش میزان گردشگران و رونق منطقه با حفظ شئونات فرهنگی و اجتماعی مردم شهرستان کمک کنیم.

وی افزود: در این راستا، مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر رفع تصرف از اراضی و منابع ملی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار شورای تامین شهرستان قرار گرفت.

این مسئول اظهار کرد: در مرحله اول اجرای طرح، میزان ۱۴‌ هکتار از اراضی و حرائم تصرف شده از مناطق هنام و زز با موفقیت آزادسازی و رفع شد که با استقبال عمومی مردم نیز مواجه شد.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم آزادسازی ها، ادامه داد: با توجه به مطالبات عمومی مردم، شرایط ویژه حاکم بر منطقه کهمان و کوتاهی هایی که در سالیان گذشته در اجرای قانون در این منطقه رخ داده و منجر به ایجاد حق هایی برای اهالی شده بود، شرایط قدری متفاوت به نظر می رسید اما با قاطعیت  رئیس دادگستری، دادستان شهرستان و همدلی اعضای شورای تامین موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مهدوی کیا بیان کرد: قطعا تا احقاق حقوق عامه مردم و کوتاه کردن دست زمین خواران و کوه خواران که جز نفع شخصی خود را نمی بینند ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مدیریت شهرستان اعتقاد به مشارکت مردم در همه امور خصوصا رفع تصرف از اراضی ملی دارد و با برخورد فیزیکی مخالف است.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان ادامه داد: قبل از اجرای حکم در منطقه کهمان، جلساتی با حضور دستگاه قضا و نیروی انتظامی و ریش سفیدان منطقه در مسجد روستا برگزار و عواید حاصل از این آزادسازی ها برای مردم تشریح و آنها را به مشارکت خودجوش ترغیب کردیم که خوشبختانه با استقبال بسیاری از اهالی فهیم این منطقه مواجه و در یک عملیات میزان ۶ هکتار از اراضی تصرف شده آزادسازی شد.

فرماندار سلسله تصریح کرد: در اجرای مرحله دوم آزادسازی متاسفانه عده ای از افراد سودجو با هدف امنیتی کردن فضا و از آب گل آلود ماهی گرفتن اقدام به مقابله با نیروهای جان برکف انتظامی کردند که قطعا مجازات کار خود را خواهند دید و حساب این افراد از بقیه اهالی دره تنگ جداست.

وی افزود: اکنون با حضور ماموران نیروی انتظامی امنیت در منطقه برقرار و اوضاع تحت کنترل است.

مهدوی کیا خاطرنشان کرد: ما اعضای شورای تامین شهرستان با تمام توان از ماموران خدوم انتظامی که همواره حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند، دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم که مورد بی احترامی برخی هنجارشکنان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بی تردید همه در برابر قانون و اجرای عدالت باید تمکین کنیم، افزود: از مردم شریف منطقه کهمان انتظار می‌رود همانگونه که در مرحله اول اجرای طرح همکاری خوبی با شورای تامین شهرستان داشتند، در این مرحله نیز به قانون تمکین کنند و بدانند بی تردید عواید حاصل از این آزادسازی ها منجر به رونق و توسعه صنعت گردشگری شهرستان و شکوفایی اقتصاد اهالی منطقه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha