• پنجشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400020906310
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری:

وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای شوراها در حطیه وظایفشان باشد

وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای شوراها در حطیه وظایفشان باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید قبل از آغاز تبلیغات از شرح وظایف خود اطلاع کافی پیدا کنند، گفت: اگر وعده‌های کاندیداها در حطیه وظایفشان باشد، قطعا پس از تشکیل شورا توقعات مردم نیز در همان حیطه خواهد بود.

اقبال عباسی نهم اردیبهشت‌ماه در نشست با اعضای شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت روز ملی شوراها با بیان اینکه قانون جامع مدیریت شهری هنوز مصوب نشده است، اظهار کرد: در صورت تصویب این طرح بسیاری از مشکلات در حوزه مدیریت شهری مرتفع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قانون شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیازمند اصلاح است، اگر موازی‌کاری در حیطه وظایف شورا و دولت وجود دارد باید به‌صورت مصداقی بیان شود تا بتوان برای اصلاح آن پیشنهاد ارائه داد.

وی با بیان اینکه شورا دستگاه اجرایی محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند در زمان توزیع بودجه به شوراها بودجه جداگانه اختصاص دهد، شوراها می‌توانند پشنهادات خود را برای حل مشکلات شهر و روستای خود در قالب طرح کارشناسی به دستگاه اجرایی پیشنهاد دهند.

عباسی با تاکید بر اینکه داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید قبل از آغاز تبلیغات از شرح وظایف خود اطلاع کافی پیدا کنند، گفت: اگر وعده‌های کاندیداها در حطیه وظایفشان باشد، قطعا پس از تشکیل شورا توقعات مردم نیز در همان حیطه خواهد بود و فشار بر روی اعضای شورا نیز کاهش پیدا می‌کند، شوراها باید به شرح وظایف خود آشنا باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای شهر و روستا از مسئولان بابت کم‌کاری و ... گلایه‌مند و بدبین هستند، عنوان کرد: بخشی از این بدبینی‌ها به‌علت کم بودن جلسات گفت‌وگو و دیدار است، همچنین پیگیری یکسری از امورات مانند بیکاری، اشتغال، پروژه‌های عمرانی و ... بر عهده شورا نیست و مسئول مربوطه باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی تاکید کرد: برای اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نسبت به وظایف خود آگاهی پیدا کنند، نیاز است دوره‌های آموزشی برای اعضای شورا تشکیل شود، همچنین نحوه ارتباط بین مردم، مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی که در سه ضلع یک مثلث قرار دارند باید به درستی تبیین شود تا انتظارات نیز بر همین منوال مطرح شود.

عباسی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی نباید مردم را به حرکت‌ها و تجمعات غیرقانونی دعوت کنند، تصریح کرد: اعضای شورا باید در چارچوب قوانین حرکت کنند، رسیدگی به تخلفات اعضای شورای شهر نیز طبق روال قانونی انجام می‌شود، اگر سلسله مراتب اداری به‌درستی پیگیری نشود، نمی‌توان شاهد بهبود و اصلاح امور بود.

در ادامه جلسه اعضای شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین دغدغه‌های و مطالبات مردم هر شهرستان در حیطه تامین آب شرب، اصلاح الگوی کشت، حذف قوانین موازی، رسیدگی به تخلفات اعضای شورا و دهیاران، تقسیم اراضی کشاورزی، مشکل کمبود سیمان، کند پیش رفتن پروژه‌های راه‌سازی و ... را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha