• پنجشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400020906344
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بنیاد برکت ١٣ میلیارد تومان در زمینه توسعه زیرساخت‌های نهبندان هزینه کرد

بنیاد برکت ١٣ میلیارد تومان در زمینه توسعه زیرساخت‌های نهبندان هزینه کرد

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان گفت: بنیاد برکت به عنوان معین اقتصادی این شهرستان ١٣ میلیارد تومان در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی هزینه کرد.

مجید بیکی، امروز پنجشنبه ۹ اردیبهشت به خبرنگاران رسانه‌های گروهی افزود: تفاهم‌نامه استانداری و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مهر ١٣٩٨ همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری و برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در خراسان جنوبی امضا شد و با عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه کمک و مساعدت این بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی و تکمیل زیرساخت‌های شهرستان نهبندان سرعت گرفت.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در فاز اول و سال ۱۳۹۹ شاهد مشارکت ١٣ میلیارد تومانی بنیاد برکت و مشارکت سایر دستگاه‌ها مجموعا به میزان ۳۰ میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرستان نهبندان بودیم.

فرماندار نهبندان گفت: تاکنون ٣۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره توسط این نهاد برای اشتغالزایی حدود هزار و ۵۰۰ نفر در نهبندان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در فاز دوم تعیین پروژه‌های سند توسعه میان مدت شهرستان نهبندان برای سال ۱۴۰۰ نیز ٢٩ ردیف پروژه با اعتبار بیش از ۴٠ میلیارد تومان از سوی فرمانداری مشخص و از طریق استانداری به بنیاد برکت برای بررسی و مساعدت ارسال شد.

بیکی گفت: البته در فاز دوم پروژه‌های این سند، مبلغ ١٠ میلیارد تومان سهم نهبندان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، ١٢ میلیارد تومان منابع استانی و ۳۲ میلیارد تومان سهم اعتبار ملی دستگاه‌های اجرایی استان تعیین شد که در مجموع ٨۵ میلیارد تومان در جهت اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان نهبندان مشارکت خواهد شد و تاثیر بسزایی در محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری دارد.

فرماندار نهبندان افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های آبرسانی روستایی، آبخیزداری، طرح‌های ورزشی، زیرساخت‌های شهرک صنعتی، مرمت قنوات، طرح گردشگری، تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر، ایستگاه‌های دیجیتال صدا و سیما، احداث ۴٠٠ چشمه سرویس بهداشتی روستایی، توسعه فضای سبز شهری، بهبود عبور و مرور درون شهری برای شهرداری‌های نهبندان و شوسف و احیای زیست بوم‌های محیط زیست شهرستان تعریف شده‌ است.

وی با تشکر از توجه و اهتمام مجموعه بنیاد برکت به توسعه نهبندان، یادآور شد: در راستای اجرای طرح‌های اشتغالزایی نیز در سال جاری ۵٠٠ طرح با ٢٠ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده که به طرح ‌توجیه‌دار پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha