• پنجشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400020906349
  • منبع : نمایندگی ایلام

شوراها، عینیت واگذاری امور به مردم

شوراها، عینیت واگذاری امور به مردم

ایسنا/ایلام استاندار ایلام، معاون عمرانی و شهردار ایلام در پیام های روز شهردار را گرامی داشتند.

دکتر «محمدنوذری» ،استاندار ایلام در پیامی اظهار کرد: شوراها نماد مشارکت های مردمی، تجلی اراده  ویکی از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هاست. بنا به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) "هیچ قومی مشورت نکردند، جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند." 
با تأسیس شوراهای اسلامی فرآیند واگذاری امور به مردم و نقش آفرینی آنها در تعیین سرنوشت خود و جوامع محلی عینیت یافت. و امروز این قشر پویا با وظیفه شناسی در حل مسائل و مشکلات شهر و روستا تلاش می کنند و به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان در مسیر شکوفایی، عمران و آبادانی ایران اسلامی گام بر می دارند.
اعتماد مردم به شوراها سرمایه‌ای بزرگ در مسیر خدمتگزاری است
 دکتر «احمد کرمی» معاون عمرانی استاندار  ایلام در پیام تبریک به مناسبت روز شوراها، اظهار کرد: شوراها، مظهر عینی و علنی اراده ی مردم برای تعیین مقدرات جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند و عضو شورا، صدای رسای شهروندان در بیان کاستی‌ها و نماینده برگزیده مردم برای پیگیری و تصمیم گیری در امور است.
همین وجه مردمی و انتخابی بودن، بارزترین شاخصه‌ای است که اعضای شورا را از سایر مسوولان و مدیران متمایز می‌کند.
 شوراهای شهر و روستا در ایجاد مدیریت شهری و روستایی نقش بسیار مهمی دارند و با توجه به اعتمادی که مردم نسبت به شوراها دارند این نهادها می‌توانند در حل مشکلات شهری و ‌روستایی بسیار نقش‌آفرین باشند.
 شوراها بعد از گذشت پنج دوره اکنون به دوران رشد و بالندگی خود رسیده‌اند و می‌بایست برای تقویت شوراهای شهر و روستا تلاش کرد که راه عبور آن ، هم‌افزایی مردم و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.
 اینک که شوراها نمادی از دموکراسی هستند لذا می‌بایست تخصص و دانش مدیریت شهری نیز در این مقوله تعریف شود و این افراد با ارتقا و آگاهی بخشی در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و علی‌الخصوص حسابرسی و بودجه همواره باید تلاش نمایند.
اینجانب فرارسیدن ۹ اردیبهشت که به نام روز شورای اسلامی در تقویم‌رسمی نامگذاری شده به تک تک اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان تبریک عرض می‌کنم و از تلاش و کوشش این عزیزان‌در طول چهارسال شورا که مبذول داشته‌اند صمیمانه تقدیر وسپاسگزاری بعمل می‌آید.
همراهی اعضای شورا در پیشبرد برنامه‌های شهری راهگشا بوده است
دکتر«طالب صادقیان» نیز در پیامی گفت: تشکیل شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت ماه سال ۵۹ به  فرمان مدبرانه حضرت امام خمینی (ره)و به برکت  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تکریم  هویت انسانی و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و دولت صورت پذیرفت که همواره در موفقیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته است.
در نزدیک به ۴ سال فعالیت در مجموعه شهرداری شاهد آغاز و بهره برداری پروژه های متعدد و مختلف در تمامی حوزه های شهری بودیم که این مهم با همراهی شهروندان فهیم و همدلی و دلسوزی اعضای محترم شورای اسلامی شهر ایلام جلوه عملی و عینی پیدا کرده است. 
اعضای شورای شهر با پیگیری دلسوزانه مطالبات به حق شهروندان عزیز ایلامی را در جای جای این شهر به مجموعه شهرداری انتقال داده و طی این مدت نیز به صورت جدی پیگیر منافع شهر و شهروندان بوده اند و همین امر راهگشای مجموعه شهرداری در راه خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهر و شهروندان فهیم بوده و رضایتمندی نسبی آنان را به ارمغان آورده است و امیدواریم در زمان باقی مانده از این دوره مدیریت شهری پس از بهره برداری از پروژه های در دست اقدام شاهد رضایتمندی بیش از پیش شهروندان فرهیخته باشیم.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن این روز به تمامی اعضای محترم و دلسوز شورای اسلامی شهر، از خداوند منان برای آن عزیزان توفیق هر چه بیشتر خدمت، سلامتی و پیروزی را مسئلت دارم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha