• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400021107074
  • خبرنگار : 50022

جنگلی با درخت‌های خاص در قلب کرج

جنگلی با درخت‌های خاص در قلب کرج

ایسنا/البرز مسئول ناظر فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: از مهمترین درختان قدیمی موجود در پردیس می‌توان به دار تالاب، سرخدار، دوگلاس، سکویا، ژینکو، آزاد، بلند مازو، انواع مختلط بلوط‌ها، انجیلی، عنبر السائل، راش، انواع اقاقیا، انواع نارون‌ها (معمولی، اوجا)، پائولونیا، و زبان گنجشک  اشاره کرد.

عزیزاله خندان میرکوهی در گفت گو با ایسنا با اشاره به اینکه فضای سبز پردیس کشاورزی یکی از فضاهای سبز خیلی کهن و با تنوع زیادی از گونه‌های گیاهی است اظهار کرد: همیشه سعی کرده‌ایم این فضای سبز را علی‌رغم نقص‌ها و کمبودها با بهترین شیوه حفظ و اداره کنیم.

ضو هیئت علمی گروه باغبانی و مهندسی فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه فضای سبز این منطقه حدود ۴۰ هکتار و بخش مرکزی، خوابگاه و هشت دستگاه در مرکز شهر کرج را شامل می‌شود  گفت: در این منطقه یک باغ بوتانیک یا باغی از کلکسیون زنده گیاهان که دارای قدمت زیاد و گونه‌های نادر هستند نیز وجود دارد.

ناظر فضای سبز دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه حداقل حدود ۱۳۰ گونه درختی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران وجود دارد بیان کرد: در باغ گیاه‌شناسی پردیس ۱۴۰۰چنار، ۴۰۰ کاج تهران، ۲۰۰ سرو سیمین و ۳۰۰ سرو خمره‌ای، توت سفید، توت کاغذی و انواع متنوع  درخت افرا (ایرانی، برگ چناری و سیاه ) کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه سن درختان قدیمی به بالای ۸۰ سال می‌رسد، خاطرنشان کرد: از مهمترین درختان قدیمی موجود در پردیس می‌توان به دار تالاب، سرخدار، دوگلاس، سکویا، ژینکو، آزاد، بلند مازو، انواع مختلط بلوط‌ها، انجیلی، عنبر السائل، راش، انواع اقاقیا، انواع نارون‌ها (معمولی، اوجا)، پائولونیا، و زبان گنجشک  اشاره کرد. درختچه‌ها هم  در این باغ گیاهشناسی از تنوع بالایی برخوردار هستند.

ناظر فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این باغ بوتانیک از پوشش گیاهی متنوعی  برخوردار است و همین امر سبب شده است  گونه های مختلف پرندگان و حیوانات نیز در این باغ حضور پیدا کنند گفت: با نصب لانه‌هایی بر روی درختان و کشت درختانی با میوه‌های ریز و هسته‌دار سعی کردیم تا تنوع آنها را زیاد کنیم.

وی در ادامه گفت: از گیاهان پوششی رنگین مانند آجوگا و آرابیس نیز به عنوان گیاهانی زینتی استفاده شده و این گیاهان زینتی در این مکان همچنین جنبه آموزشی برای دانشجویان نیز دارد، خیلی از مواقع دانشجویان برای درس عملیات گیاهان زینتی در محوطه دانشگاه نسبت به کشت این گیاهان اقدام می‌کنند.

خندان در پایان  با اشاره به اینکه ورود عموم برای این منطقه آزاد است و مردم می‌توانند با ارائه کارت شناسایی به این منطقه وارد شوند و محدودیتی وجود ندارد خاطر نشان کرد: البته در اوسط اردیبهشت چند روز را به صورت درهای باز داریم  و شهروندان می‌توانند وارد پردیس شوند و از محوطه دیدن نمایند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha