• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400021107325
  • منبع : نمایندگی قزوین

کنترل کالاهای پرمصرف ماه رمضان در قزوین توسط اداره استاندارد

کنترل کالاهای پرمصرف ماه رمضان در قزوین توسط اداره استاندارد
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین مدیرکل استاندارد قزوین اعلام کرد: در راستای اجرای طرح کنترل بازار به‌منظور ارتقا و تأمین ایمنی و سلامت جامعه، نظارت و بازرسی و کنترل مراکز عرضه و توزیع کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان در حال انجام است.

سیروس صارمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل بازار به منظور ارتقا و تأمین ایمنی و سلامت جامعه، نظارت و بازرسی و کنترل مراکز عرضه و توزیع کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان از جمله آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، کشک مایع، شیرپاستوریزه و استرلیزه، قند، شکر، چای سیاه، پنیرلاکتیکی و پنیر خامه‌ای از ابتدای ماه رمضان در حال انجام است.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره‌کل استاندارد قزوین، وی افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان و به‌دلیل حساسیت مصرف کالاها به خصوص در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار تشدید یافته است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: با اجرای این طرح از طریق بازرسی و کنترل‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می‌گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست مردم اطمینان حاصل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند و در صورت مشاهده عدم رعایت این موارد، با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان آن برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

سیروس صارمی در پایان با بیان اینکه، این طرح تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت از هم استانی‌ها درخواست کرد به جهت مشارکت در این طرح و اطمینان از کالاهای دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت عدم انطباق مشخصات دریافتی، موارد تخلف را به اداره کل استاندارد استان قزوین اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha