• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400021107567
  • خبرنگار : 71553

سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به بیش از ۱۳ هزار هکتار رسید

سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به بیش از ۱۳ هزار هکتار رسید

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در سه استان خوزستان، بوشهر و ایلام حدود ۱۳ هزار و۴۲۰ هکتار است.

مسعود لطیفیان  در گفت وگو با ایسنا، آخرین وضعیت ریزش و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور را تشریح کرد و گفت:عملیات ردیابی ملخ صحرایی در ۱۰ استان کانونی این آفت در جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب کشور به طور مرتب و منظم درحال انجام است و گزارشات ردیابی با سیستم el۳، el۳m، el۳w به سازمان حفظ نباتات و فائو ارسال می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری سطح ردیابی ملخ صحرایی در حدود چهار میلیون هکتار انجام شده است، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در سه استان خوزستان، بوشهر و ایلام حدود ۱۳ هزار و۴۲۰ هکتار است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: سطح مبارزه در استان ایلام با ملخ های بالغ ۴۵۰ هکتار، در بوشهر ۴۰۴۰ هکتار که ۱۶۰۰ هکتار آن ملخ بالغ و ۲۲۴۰ هکتار پوره ملخ صحرایی و در استان خوزستان نیز در سطحی بالغ بر ۸۸۸۶هکتار مبارزه شده که از این میزان در ۱۲۰۰هکتار با پوره ملخ صحرایی و در ۷۶۸۶ هکتار نیز مبارزه با ملخ بالغ صورت گرفته است و عملیات ردیابی همچنان ادامه دارد.

 وی در ادامه به وضعیت ملخ های بومی در کشور اشاره کرد و گفت: سطح مبارزه با ملخ های بومی در کشور ۷۰ هزارهکتار گزارش شده است و ۹ استان گیلان، زنجان، قزوین، کردستان، تهران، اردبیل، آذربایجان غربی، گلستان و سمنان درگیر مبارزه با ملخ بومی هستند و بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان زنجان است.

لطیفیان تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان زنجان(طارم ۲۸۸۹۰ هکتار) است و سطح مبارزه در استان گیلان ۱۶۵۰۰ هکتار، قزوین ۱۵۵۰۹ هکتار، گلستان ۱۹۰۰ هکتار و در بقیه استان ها سطح مبارزه زیر ۱۰۰۰ هکتار گزارش شده است. مبارزه با ملخ های شاخک بلند اوارویستا در استان کردستان درحال انجام است و سطح مبارزه به ۴۵۶۰ هکتار رسیده است و مبارزه همچنان ادامه دارد.

   انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha