• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400021107577
  • خبرنگار : 71576

برگزاری مسابقات آزاد ووشو در سال جدید/ اوجاقی: باید انگیزه ورزشکاران بالا بماند

برگزاری مسابقات آزاد ووشو در سال جدید/ اوجاقی: باید انگیزه ورزشکاران بالا بماند

نایب رئیس فدراسیون ووشو ایران با اعلام خبر برگزاری رقابت‌های آزاد ووشو در کشور با عنوان (رقابت مبارزان ووشو)، اظهار کرد: با برگزاری این رقابت‌ها می‌خواهیم انگیزه ورزشکاران خود را بالا نگه داریم.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر امروز (شنبه) ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، حسین اوجاقی نایب رئیس فدراسیون ووشوی ایران در نشست خبری مجازی با اهالی رسانه، خبر از برگزاری مسابقات جدید ساندا در کشور با عنوان "مبارزان ووشو" داد.

او در این نشست راجع به برگزاری مسابقات WWF اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و مشخص نبودن زمان اتمام همه گیری این بیماری، مسابقات‌ بین‌المللی ووشو (جهانی و آسیایی) در همه رده‌های سنی از جمله جوانان و بزرگسالان، در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ لغو شد.

اوجاقی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات برای حفظ روند رو به رشد ووشو، توضیح داد: با توجه به شرایط سکون ایجاد شده در این رشته، فدراسیون ووشو تصمیم گرفت برای بالا بردن انگیزه ورزشکاران تحت پوشش خود البته فعلا در بخش ساندا، این رقابت‌ها را طراحی کند تا ورزشکارانمان در سطح آمادگی فنی و تکنیکی خوبی قرار داشته باشند. البته این مسابقات امسال در کنار لیگ و قهرمانی کشور برگزار می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه مسابقات مهمی در سال جدید پیش روی ورزشکاران است، توضیح داد: قهرمانی آسیا و بازی‌های دانش‌آموزی از رقابت‌های مهمی هستند که ما باید در آن‌ها شرکت کنیم،‌ مطمئنا برگزای مسابقات آزاد "رقابت مبارزان ووشو" (WWF) در بخش آقایان به بالا بردن انگیزه و آمادگی سانداکاران کمک زیادی می‌کند. برای این مسابقات سعی داریم اسپانسر خوبی هم پیش بینی کنیم که البته فعلا اسپانسر خاصی مشخص نکرده‌ایم.

مدیر فنی تیم‌های ملی ووشو درباره نحوه برگزاری و فرمت این رقابت‌ها،‌ گفت: مسابقات آزاد ووشو با فرمت و نام جدید "رقابت مبارزان ووشو" به صورت سه مرحله‌ای است. مرحله اول با نام دسته برتر، مرحله دوم با نام دسته منتخبین که از طرف استان‌ها معرفی می‌شوند و مرحله سوم تحت عنوان سوپرجام خواهد بود که قوانین آن همچون مسابقات جام‌جهانی است. مسابقات تنها در اوزان ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ کیلوگرم در راستای بالا بردن کیفیت برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در مرحله اول برای مبارزات هر وزن هشت نفر برتر دعوت می‌شوند که قهرمانان جهان و آسیا، مدال آوران رده‌های سنی و مدال‌آور قهرمانی کشور از جمله این نفرات به شمار می‌روند. این مرحله طی روزهای ۲۷ الی ۲۹ تیر برگزار خواهد شد که به نفر اول هر وزن مبلغ ۶ میلیون تومان و به نفر دوم مبلغ ۲ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

اوجاقی درباره مرحله دوم (منتخبین) نیز گفت: همه استان‌ها می‌توانند در این مرحله نماینده خود را معرفی کنند. این مرحله هم همانند دور اول در چهار وزن خواهد بود که احتمالا در هر وزن، ۳۲ نفر حاضر می‌شوند که طبق تصمیمات گرفته شده به نفر اول ۲ میلیون و نفر دوم هر وزن ۷۰۰ هزار تومان جایزه اهدا می‌شود. این مرحله مهرماه برگزار می‌شود و چون از استان‌ها برای هر نفری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان ورودی می‌گیریم، هر هیات استانی که مدال‌آور داشته باشد نیز جایزه نقدی خواهد گرفت.

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران درباره مرحله پایانی (سوم) یا سوپرجام این رقابت‌ها نیز اظهار کرد: در این مرحله از مسابقات دو نفر برتر مراحل قبلی به سوپرجام می‌رسند که در هر وزن چهار نخبه حضور دارند. این مسابقات بهمن‌ماه انجام می‌شود و به نفر اول جام، کمربندقهرمانی و ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و به نفر دوم جام و ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی داده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که ووشواران برتر حدود ۳۶ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم برگزاری این مسابقات برای جلوگیری از حضور سانداکاران در MMA است، تصریح کرد: فدراسیون از قبل تصمیم به برگزاری این رقابت‌ها داشت که سال گذشته شرایط کرونا اجازه این مهم را نداد. البته موفق شدیم لیگ را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با شکل جدیدی برگزار کردیم که مورد توجه ووشوکاران نیز قرار گرفت. وقتی رویداد بین‌المللی نداریم تلاشمان برگزاری مسابقات جدید و مطلوب داخلی است تا انگیزه ورزشکاران حفظ شود.

مدیر فنی تیم‌های ملی در پاسخ به این سوالات که آیا این مسابقات ساندا برای بخش بانوان هم برگزار می‌ود؟ توضیح داد: فعلا مسابقات جدید ساندا (رقابت مبارزان ووشو) تنها برای پخش تلویزیونی و دیگر مسائل در بخش مردان است. اگر شرایط فراهم باشد در بخش زنان هم مسابقات را برگزار می‌کنیم. البته پیش از این‌ها در بخش تالو هم می‌خواستیم در قشم مسابقات داشته باشیم که به دلیل کرونا لغو شد، اما آن‌ها بازی‌های دانش‌آموزی و بازی‌های جوانان آسیا را در پیش دارند که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha