• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400021107782
  • خبرنگار : 50228

سرپرست فدراسیون:

پیست دوچرخه‌سواری اهواز خاک می‌خورد

پیست دوچرخه‌سواری اهواز خاک می‌خورد
عکس تزئینی است

ایسنا/خوزستان سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به اعزام یک کارشناس برای بررسی وضعیت پیست اهواز، گفت: این پیست در حال خاک خوردن است و این اشکال است و نیاز به استفاده دارد.

افشین داوری در مجمع انتخاب رییس هیات دوچرخه سواری خوزستان که امروز (شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مشکلات ورزشکاران این رشته، وسیله محور بودن دوچرخه سواری است و البته شاید برخی به آن به عنوان یک رشته دیربازده نگاه کنند اما من به آن یک رشته زود بازده می گویم زیرا اگر وسیله این رشته به درستی تامین شود، ورزشکاران ما استعداد و شجاعت لازم را دارند.

به گزارش ایسنا، وی درباره عملکرد هیات دوچرخه سواری خوزستان نیز گفت: آقای لرکی سرپرست هیات با منابع محدود توانست کار سخت دور هم جمع کردن ورزشکاران را انجام دهد که از زحمات او قدردانی می‌کنم و از رییس جدید هم می خواهم این تیم کاری را حفظ کند. به هر حال این نفرات سرمایه هایی هستند که می توانند کمک حال دوچرخه سواری کشور باشند.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری گفت: همه می دانند که خوزستان یکی از پایگاه های استعدادی دوچرخه سواری کشور بوده است و خواهد بود؛ البته مشروط به این که حمایت های اداره کل ورزش را داشته باشد. البته هیات قبلی نسبت به اقدامات و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان نظر مثبت داشت.

وی در ادامه خطاب به رییس جدید هیات خوزستان، عنوان کرد: با خوزستانی‌هایی که در اردوی تیم ملی بودم، نشست هایی داشتم و به نظر من این هیات نیاز به جدیت بسیار در کار دارد. برای کار هدف گذاری و برنامه تدوین شود و افق دید به صورتی باشد که در کشور مجددا جزو سه استان برتر شوید که این مهم دور از دسترس نیست. مشروط به این که از منابع انسانی موجود و خرد جمعی نیز بهره لازم برده شود.

داوری با اشاره به رویدادهای مهم پیش روی دوچرخه سواری کشور نیز گفت: المپیک را پیش رو داریم که امیدواریم تعداد نمایندگان‌مان به عدد ۲ برسد. اخیرا نیز مسئولان برگزاری المپیک به کمیته ملی المپیک ایران نامه زده اند که خانم فرانک پرتوآذر شرایط کسب ورودی دوچرخه سواری کوهستان را دارد که این باعث افتخار دوچرخه سواری است و امیدوارم این موضوع محقق شود. اکنون هم این ورزشکار در اردوی ۴۵ روزه اروپا است که یک اردوی ۴۵ روزه دیگر هم خواهد داشت و اگر ورودی را نیز کسب کند که شدیدا مورد پشتیبانی قرار می گیرد. همچنین حداقل سه و حداکثر پنج مسابقه پرفشار و مشابه با المپیک در پیش روی دوچرخه سواران ملی پوش ما است. ضمن این که مسابقات آسیایی را هم پیش رو داریم. به نظر من اگر به دختران فرصت دهیم، یقینا سرعت رسیدن شان به مدال و سکو از پسران بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه نیز با اشاره به بُعد همگانی رشته دوچرخه سواری بیان کرد: بخش فرهنگی شهرداری ها اعتباراتی در اختیار دارد که می تواند سلامتی و نشاط اجتماعی جامعه را تامین کند و می توانند پیست هایی را در شهر تعریف کنند که این موضوع را در شهر قم دیدم. به نظرم این پیست ها باعث مخاطب پذیری می شود و به سرعت نیز می توان بهره وری داشت. در شیراز هم بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر جاده یا مسیر مخصوص دوچرخه سواری در داخل شهر در نظر گرفته شده و این علاوه بر ۲ پیست کوهستانی این شهر است. با فعال شدن بُعد همگانی، نسبت به این رشته شناخت پیدا شده و بعد هم پشتیبانی ها را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در پایان نیز درباره پیست اهواز، گفت: از شرایط بهترین استفاده را داشته باشید و اگر بشود نیز یک کارشناس را برای بررسی وضعیت پیست دوچرخه سواری به خوزستان اعزام می کنیم. این پیست در حال خاک خوردن است و این اشکال است و نیاز به استفاده دارد. در گذشته در این رشته شرایط مطلوب داشتید و تلاش شود به آن شرایط برسید. امیدوارم با خرد جمعی و بها دادن به موسفیدان به ارتقا در دوچرخه سواری دست پیدا کنید. همچنین به خوزستان برای داشتن مدیرکل ورزشی جوان، پرتلاش و با پشتکار، تبریک می گویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha