• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400021208152
  • خبرنگار : 71424

جلوگیری از تشدید محرومیت آموزشی، دستاورد مهم دوران کرونا/ایران قدردان تلاش معلمان است

جلوگیری از تشدید محرومیت آموزشی، دستاورد مهم دوران کرونا/ایران قدردان تلاش معلمان است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد دوره کرونا در آموزش این بود که این امکان را فراهم کرد که محرومیت آموزشی در جامعه تشدید نشود گفت: بدترین شکل بی عدالتی در دسترسی به فرصت های آموزشی است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی که در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران شبکه آموزش سیما حضور یافته بود با اشاره به بحران کرونا و فرصتی که در صداوسیما برای تدریس و انتقال محتوای آموزشی به دانش آموزان به وجود آمد گفت: صداوسیما در این شرایط که نیاز بود به سرعت به شعار "آموزش تعطیل نیست" جامه عمل بپوشانیم، محک خوبی خورد و فرصت خوبی را در اختیار خانواده ها و دانش آموزان قرار داد که احساس نکنند رها شده اند.

وی افزود: به هرمیزان که وقفه و فاصله زمانی در یادگیری ایجاد و هر چقدر عمیق تر شود، عاطفه آموزشی کاهش می یابد و ممکن است به تدریج موضوع آموزش را از اولویت خارج کند اما مدرسه تلویزیونی به سرعت جای خود را باز کرد و در برابر پدیده کرونا به میدان آمد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این امکان فراهم شد که لااقل یک فرصت برای یادگیری در همه نقاط کشور فراهم شود گفت: برخی دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند نداشتند اما همه می توانستند از تلویزیون استفاده کنند. پس از آن شبکه شاد آمد و این دسترسی را گسترش داد. دانش آموزان فرصت پیدا کردند آموزش را پیگیری کنند و ما توانستیم بگوییم همه جامعه ایران تحت پوشش ما قرار گرفت.

حاجی میرزایی افزود: شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و تهیه بسته آموزشی، ابزارهایی بودند که در اختیار معلمان قرار گرفت.

بدترین شکل بی عدالتی، در دسترسی به فرصت های آموزشی است

وی با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد دوره کرونا در آموزش این بود که این امکان را فراهم کرد که محرومیت آموزشی در جامعه تشدید نشود گفت: بدترین شکل بی عدالتی در دسترسی به فرصت های آموزشی است. اگر افراد فرصت برابری برای فراگیری داشته باشند امکان بروز و ظهور هماهنگ تری دارند.  آموزش است که می تواند شرایط زندگی انسان ها را بهبود بخشد که در دوران کرونا در معرض خطر قرار گرفت اما با بسترهای فراهم شده تلاش کردیم از این خطر بکاهیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه روز معلم را به تمام معلمان تبریک گفت و اظهار کرد: رفیع ترین منزلت و والاترین جایگاه، جایگاه معلمان است. معلم بزرگ است چون خدا معلم است. معلم، عزیز و ارزشمند است چون همه انبیا معلم بوده اند. همه ما مدیون معلمان هستیم و همه ما با معلمان جان گرفتیم و آموختیم و مسیرهای سخت و پرنشیب و فراز زندگی را پشت سرگذاشتیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: شخصیت و هویت ما با معلم رقم خورد و با معلم بود که روی پای خودمان ایستادیم و توانستیم با دیگران ارتباط برقرار کرده و امکان ابراز وجود پیدا کردیم و این امکان را پیدا کردیم که قله های رفیع را بپیماییم. با معلم بود که مصونیت پیدا کردیم و همه آنچه تحت عنوان فرهنگ و تمدن شناخته می شود محصول معلمان است. معلمان از اوان کودکی تا همه لحظات زندگی در کنار ما هستند و ضمن تبریک این روز بزرگ از معلمان عزیز قدردانی می کنم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوران کرونا کاری کردید کارستان و  ایران به همت معلمان، سراسر مدرسه شد و همه خانه ها مدرسه شدند.  معلمان در این دوران خوب محک خوردند و قابلیت و هوشمندی خودشان را نشان دادند. ایران با احترام به همه شما به پا می خیزد و قدردان تلاش شما معلمان عزیز است.

به گزارش ایسنا در ادامه این برنامه  از معلمان مدرسه تلویزیونی ایران قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha