• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400021208363
  • منبع : نمایندگی همدان

اهدای تجهیزات پزشکی یک بانک به دانشگاه علوم پزشکی همدان

 اهدای تجهیزات پزشکی یک بانک به دانشگاه علوم پزشکی همدان

ایسنا/همدان امروز یکی از بانک‌های استان همدان تجهیزات پزشک به ارزش ۲۶۳ میلیون تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به منظور مقابله با کروناویروس قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مراسم اهدای تجهیزات، اظهار کرد: در موج اول بیماری کووید در استان همدان به طور میانگین ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری بودند و روزانه ۳ تا ۴ مورد فوت داشتیم که این اعداد در پیک دوم به ۶۰۰ بستری و ۷ فوتی، در پیک سوم به ۱۲۵۰ بستری و ۱۵ فوتی و در پیک چهارم به ۱۷۰۰ بستری رسیده‌ است.

دکتر رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه همکاران ما در این مدت زحمات بسیار زیادی کشیدند و هیچ مریضی در استان وجود نداشته که نیاز به خدمات داشته باشد و خدمتی از ما دریافت نکرده‌ باشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط نابسامان توانستیم ۲۵۰ کپسول اکسیژن ساز به بیمارستان‌های استان اضافه کنیم و ۴۰ هزار لیتر اکسیژن خریداری کردیم و خوشبختانه اوضاع از کنترل ما خارج نشد.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار کادر بهداشت و درمان در استان همدان مطرح کرد: استان همدان با دو مورد فوت ناشی از کرونا در کادردرمان نسبت به جمعیت کل کادردرمان استان وضعیت بسیار خوبی دارد و این نشان می‌دهد که ما مراقبت خوبی از نیروها به عمل آوردیم و پزشکان خوبی به ما کمک کردند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان با بیان اینکه کنترل مناسب شرایط در نتیجه همدلی و همگرایی بوده است، یادآور شد: مراکز مختلف و دستگاه‌های نظارتی بسیار به ما کمک کردند تا حواشی مشاهده شده در سایر استان‌ها در استان ما وجود نداشته‌ باشد.

حیدری‌مقدم در رابطه با کمک یکی از بانک های استان به دانشگاه نیز گفت: بانک‌ها رسالت اجتماعی فراتر از وظیفه اصلی خود دارند و این بانک تجهیزاتی شامل دستگاه پالس اکسی‌متر، کپسول اکسیژن، ضدعفونی کننده، تب‌سنج دیجیتالی و مانومتر دیجیتالی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرد، این اقلام بسیار مورد نیاز بود و ارزش ریالی آنها ۲۶۳ میلیون تومان است که در سطح استان تقسیم می‌شوند.

مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز دانشگاه علوم پزشکی با شرایط سختی مواجه است تصمیم گرفتیم در این وضعیت بحرانی به کمک حوزه سلامت بیاییم به طوریکه بانک ما قرار است برای نخستین بار در سطح کشور ۱۳۰ میلیارد ریال به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مقابله با کرونا تخصیص دهد.

مرتضی بهاروند با اشاره به اینکه همکاران ما نیز در این ایام پاندمی کرونا جانانه تلاش کردند و در عرصه نظام بانکی تعدادی از همکارانمان را از دست دادیم، مطرح کرد: با توجه به نیازسنجی انجام شده اقلامی تهیه کردیم و امیدواریم به زودی این پیک را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha