• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400021208586
  • خبرنگار : 71454

سومین اسکار سینمای ایران در راه است؟

سومین اسکار سینمای ایران در راه است؟

نشریه ورایتی در پیش بینی زودهنگام خود از برندگان اسکار ۲۰۲۲، «قهرمان» فرهادی را شانس اصلی شاخه بهترین فیلم بین المللی معرفی کرد. 

به گزارش ایسنا، فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی که اخیرا حق پخش آن را در آمریکا کمپانی آمازون در اختیار گرفته، در پیش بینی زودهنگام نشریه ورایتی درباره برندگان اسکار ۲۰۲۲ به عنوان بخت اصلی کسب اسکار بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) معرفی شده است.

این فیلم که در شیراز فیلمبرداری شده و هم‌اکنون در مرحله پس از تولید قرار دارد از گزینه های اصلی حضور در جشنواره کن امسال است از سوی کمپانی آمازون در فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۲ رقابت می‌کند. 

فرهادی پیش از این و در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به ترتیب با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» موفق به کسب اسکار بهترین فیلم بین المللی شده است. 

در فیلم «قهرمان» امیر جدیدی، محسن تنابنده، رعنا آزادی‌ور، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب  آنان چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته‌اند و هایده صفی‌یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.

کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌کنندگی و فروش فیلم «قهرمان» را بر عهده دارد و این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد.

در صورت تحقق پیش بینی نشریه ورایتی و کسب سومین جایزه اسکار برای ایران، فرهادی از «آکی را کوراساوا» با دو جایزه اسکار عبور خواهد کرد و با سه جایزه در کنار  «اینگمار برگمن» و پس از  «فدریکو فلینی» و «ویتوریو دسیکا» (چهار جایزه)، در رتبه دوم پرافتخارترین سینماگران در عرصه اسکار بین المللی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۲ ۲۲:۵۱

بعید نیست یک اسکار سیاسی دیگر در راه است...!! در فیلم اولی که ایران اخ و بد بود و ملت همه تو صف مهاجرت بودن جدایی/ در دومی هم که همه دروغگو و خیانتکار و در حال دگردیسی تبدیل شدن به جناب گاو/ خدا سومیشو بخیر کنه سناریوش از کاخ سفید ارسال شده و لابد قراره تو تخت جمشید ملت گعده بگیرن که اسکندر کجایی که یادت بخیر بیا تا کوروش خوابیده ایران رو آتش بزن ما خیالمون راحت شه...خخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۷

اره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۰۱:۲۹

آخ آخ ک چقدر این مردم نمک نشناسن روزی که همه این آدمای موفق بمیرند اونوقت چشمتون کور میشه دهنتون باز میشه که اصغر فرهادی داشتیم یا فلان کس رو داشتیم مردم زنده کش مرده پرست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۰۲:۱۳

مردم دنیا از نخبه‌گان وپیشگامان خود آنچنان تجلیل می‌کنند، درداخل هم برخی فرهیختگان هنرشناس!! اینچنین به پیشواز نام‌آوران خود می‌روند!!! واقعا دلیلی بهترازاین برای علت عقب‌ماندگی ما از سایر کشورها می‌شود عنوان کرد؟؟!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۰۲:۳۴

اونموقع فیلم رسوایی خوبه که همه مردم شهر دنبال یه زن هستند اینقدر متوجه نبستی که فیلم در مذمت دروغه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۲۸

به امید هتریک آقای فرهادی در اسکار

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۲:۲۵

دومی رو که صد درد صد به خاطر لجبازی با ترامپ بهش دادن . شانس که داشته باشی از هیچکاک هم بیشتر بهت اهمیت می دهند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۸

خوبه. قهرمان هم قطعا راجع به یه بدبخت فلک زده ی بیچاره ست که توی یه روستای پر از خاک و خل و بی امکانات که هنوز از خارکنی برای امرار معاش استفاده میکننه که به یکی تعرض میکنه و فرار میکنه و در آخر فیلم میتونه رضایت بگیره... اگه چیزی جز این بود تعجب کنید که چطوری فرهادی حاضر به ساختش شده.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۹

وقتی به عنوان یه فیلمساز با داغون نشون دادن فرهنگ ودین وملیتت به کشورت خیانت میکنی وخدا بهت فرصت میده تا خودت و نیا بفهمید تا کجا میتونی این خیانت رو ادامه بدی! این اسکاری سیاسی رو هم شانس ندون اتفاقا نهایت ب شانسیه! خودتم با بزرگای سینما مقایسه نکن چرا که اگر ایرانی نبودی اینجور مفت جایزه نمی‌گرفت!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۴

آفرین آفرین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۰:۴۴

دقیقا 👏👏👏👏👏👏👏👏👏

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۶:۱۰

دوستان عزیزساندیس دوست مصداق این شعرید هرانکه بی هنرافتدنظر بهعیب کند چراغ افتخارفرهادی بااین نظرات مستهجن خاموشی نمیگیرد چاره ای برای ذهن بیمارخویش کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۳

وقتی به یاد نام شما آب میخوریم انگار جای آب می ناب میخوریم مردم به نرخ روز میخورند نان ما نان به نرخ حضرت ارباب میخوریم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۳

اینا الکی هستن اگه هم بدن سیاسی هست اونا به خون ما تشنه هستن ما با اونا رابطه خوبی نداریم چطور اونا ما رو تحریم کردن و نمیزارن اقتصادمون خوب بشه کلی مریض سرطانی به خاطر اینا مردن چطور حالا میخوان...واقع بین باشیم سگ زرد برادر روباه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۲۲

اگر شرایط سخت زندگی اجتماعی و فرهنگی در ایران را مصداق سیاه نمایی میدونید دیگه کج فهمی از شماست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۰:۱۷

چند دهه ای است که ما را اینگونه تربیت کردند. با افتخارات و مفاخر خود به بدی یاد می کنیم. مولانا، عمر خیام، غزالی و حافظ،سعدی، چرا تلویزیون فیلمی درباره اینا نمی سازه؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۰۸

به همین دوستت اقای فرهادی بگو یه فیلم راجع بهشون بستزه وبه دنیا معرفی کنه اینارو ببین اصلا نگاش می کنند تابرسه اسکار بدن من کاری به این چیزا ندارم ولی ای جوایزی که به ایرانی ها می دن ازروی حسن نیتشون نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۰:۵۶

حالا یکی هم پیدا شده چارتا فیلم خوب بسازه شما بسوزید.این فیلما واقعیت مملکت ماست دوستان

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۰۳:۰۳

آورین فقط مواظب دژمنان باش

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۸

آیینه چو نقش تو بنمود راست ، خود شکن آیینه شکستن خطاست، چرا هر کس تلاش دارد خود واقعی مان را روی پرده ، در یک نوشته و یا یک مصاحبه نشان مان دهد را خائن می نامیم، اینگونه واکنش ها فرار از واقعیت و پاک کردن صورت مسئله است.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۷:۴۰

اگه فیلمش ضد ایرانی باشه حتما برنده میشه