• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021308676
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تازه‌های کتاب؛

چاپ داستان زندگی مرد کاشی‌کار

چاپ داستان زندگی مرد کاشی‌کار

ایسنا/اصفهان زندگی‌نامه حسین مصدق زاده، هنرمند باسابقه رشته کاشی‌کاری در اصفهان، به قلم نفیسه حاجی سلیمانی در قالب کتابی با نام «مرمت خیال» به چاپ رسید.

نفیسه حاجی سلیمانی، در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان)، سال‌ها پیش پروژه‌ای را تعریف کرده بود که بر اساس آن باید زندگی‌نامه تعدادی از هنرمندان اصفهان را به‌صورت داستانی در قالب کتاب روایت می‌کردیم و من، از بین هنرمندان پیشنهادشده، حسین مصدق زاده را انتخاب کردم.

وی ادامه داد: همیشه فکر می‌کردم که رنگ کاشی‌ها چگونه از سرانگشتان استادان بزرگی چون او تراوش کرده و در رگ و پی کاشی‌ها جاری‌شده است. دست‌های پینه بسته این هنرمند را که می‌دیدم، صدای یک توریست فرانسوی در ذهنم می‌پیچید که با فارسی دست‌وپاشکسته‌اش می‌گفت: «من فکر کرد این نقش‌ها از آسمان افتاد روی گنبد!»

نویسنده کتاب «مرمت خیال» تصریح کرد: مبنای تدوین کتاب، مصاحبه با استاد مصدق زاده بود که این کار را در مکان‌های مختلفی مثل خانه، کارگاه، هتل عباسی و... انجام دادم و سال ۱۳۹۴ هم کار تکمیل‌شده بود، اما به دلیل تغییر مدیران، تبدیل آن به کتاب تا امسال طول کشید.

حاجی سلیمانی گفت: «مرمت خیال» شامل فصل‌هایی چون «قول»، «قاپیدن کار»، «سربازی»، «مرمت مدرسه چهارباغ»، «یزد، سردر امیر چخماق و مسجد جامع»، «ازدواج»، «نجف»، «دیدار با استاد لرزاده»، «حرم حضرت ابوالفضل»، «شاه‌چراغ»، «دکتر شیرازی»، «حمام خسرو آقا»، «سفر شمال با هنرمندان»، «توریست‌های فرانسوی»، «هتل عباسی» و «نقش‌جهان» است و خود استاد مصدق زاده نیز در مقدمه آن، مختصری از زندگی‌نامه‌شان را با دست خط خود نوشته‌اند.

وی افزود: در کتاب «مرمت خیال» عکس‌هایی نیز از مراحل مختلف کارهایی که این هنرمند در بناهای تاریخی انجام داده با یادداشتی کوتاه و تاریخ ثبت عکس، درج‌شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha