• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400021308726
  • خبرنگار : 50183

دبیرکل مجمع هماهنگی اصلاح طلبان کرمانشاه:

در صورت مشارکت حداکثری، اصولگرایان شانس پیروزی ندارند

در صورت مشارکت حداکثری، اصولگرایان شانس پیروزی ندارند

ایسنا/کرمانشاه دبیرکل مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه گفت: معتقدم در صورت وجود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخاباتی قانونمند، اصولگرایان شانس پیروزی ندارند.

ابراهیم فتاحی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اندیشمندان سیاسی مقبولیت و مشروعیت هر حکومتی را در گرو اعتماد و اطاعت رضایتمندانه مردم می دانند، اظهار کرد: وسیله تجلی این مشروعیت و مقبولیت شرکت بالای مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس یازدهم شاهد مشارکت پایین مردم در انتخابات بودیم، گفت: متأسفانه چون به رفع علل عدم مشارکت مردم در آن انتخابات توجهی نشد، وضعیت حاکم بر جامعه نشان می دهد اقبال حداقلی نسبت به شرکت در انتخابات وجود دارد. این عدم اقبال حتی در بین نیروهای سیاسی هم قابل مشاهده است و به همین دلیل است که با وجود فرصت کمی که به انتخابات مانده فضای جامعه نشان دهنده بی‌تفاوتی عمومی نسبت به انتخابات است که در دوره های قبل سابقه نداشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به الزامات مورد نیاز برای مشارکت بالا در انتخابات اشاره کرد و گفت: باید اجازه حضور نمایندگان همه طیف‌های متکثر در کشور به عنوان نامزد انتخابات داده شود. اعمال نظارت قانونمند از دیگر الزامات است. همچنین حاکمیت باید تمایل به تحقق مطالبه مردم مبنی بر اصلاحات ساختاری در امور کشور را نشان دهد.

فتاحی در ادامه این گفت و گو در خصوص نام‌هایی که از آنها بعنوان کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان نام برده می شود، عنوان کرد: در ارتباط با آقای ظریف پخش فایل صوتی ایشان و جنجال هایی که پس از آن بوجود آمده حضورشان را منتفی کرده و شنیده می شود خودشان هم در نامه ای عدم حضورشان را اعلام کرده است. آقای هاشمی هم تلویحا تمایل به حضور را اعلام داشته اما گزینه ای، اجماعی نیست. زیرا ایده حضور نامزد اصلاح طلب در بین وابستگان به این جریان بالاست. آقای تاج زاده هم اعلام حضور کرده که در بین اصلاح طلبان پیشرو مورد اقبال قرار گرفته است. احتمال حضور دکتر پزشکیان هم وجود دارد.

دبیرکل مجمع هاهنگی اصلاح طلبان کرمانشاه در خصوص احتمال رسیدن اصلاح طلبان به وحدت و حضور با یک کاندیدا در انتخابات نیز گفت: آنچه برای جریان اصلاحات قبل از بوجود آمدن وحدت مهم است، اطمینان یافتن از حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رأی و مشارکت حداکثری است، وگرنه بوجود آمدن وحدت و با یک نامزد حضور یافتن مؤثر نخواهد بود. البته قطعا رسیدن به وحدت نقشی بنیادین در پیروزی هر جریانی دارد.

فتاحی در خصوص شانس پیروزی کاندیدای اصولگرایان در این دوره که از سوی برخی عنوان می شود، نیز عنوان کرد: معتقدم در صورت وجود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخاباتی قانونمند، این جریان شانس پیروزی ندارد.

این فعال سیاسی به گمانه زنی ها در خصوص حضور قالیباف و رییسی در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: به نظرم تا به امروز حضور آقای قالیباف قطعی است، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. اگر آقای رئیسی حضور پیدا کند و فرد یا افراد دیگری مثل آقای قالیباف هم باشند شانس اجماع روی آقای رئیسی بیشتر است. پایگاه رأی آقای رئیسی هم بیشتر از قالیباف است.

فتاحی گفت: معتقدم در صورت مشارکت حداکثری مردم، آقایان رئیسی و قالیباف آرایی مثل دوره قبل ریاست جمهوری کسب خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha