• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021308972
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پیش بینی باران و وزش باد در کاشان

پیش بینی باران و وزش باد در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان از استقرار سیستم ناپایدار آب و هوایی به صورت بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، بادهای نسبتا شدید و شدید لحظه‌ای در نقاط مختلف دشت کاشان طی هفته جاری خبر داد.

عباس ارغوانی در گفت و گو با ایسنا،  اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی به واسطه ورود سیستم های بارشی و جریانات همرفتی، مناطق مختلف شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۷ درجه در روزهای آتی مواجه خواهند بود.

وی افزود: با فعالیت سامانه بارشی روز گذشته در کشور دمای دشت کاشان در روز سه شنبه-۱۴ اردیبهشت، ۲۵ درجه خواهد بود، اما در روز چهارشنبه دما به ۳۰ درجه می رسد و روند افزایشی دما تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: تفسیر نقشه های هواشناسی نشان می دهد که پدیده غالب جوی دشت کاشان، ابرناکی و در برخی ساعت ها رگبار باران و احتمال رعد و برق و وزش باد موقت خواهد بود. رطوبت هوا در روز دوشنبه به ۸۰ درصد رسیده و سپس به ۵۵ درصد کاهش می یابد.

ارغوانی اظهار کرد: با توجه به بارش های صبحگاهی به صاحبان گلستان های گل محمدی توصیه می شود که نسبت به جمع آوری محصول گل اقدام کنند. همچنین صیفی کاران نسبت به شیوع بیماری های قارچی توجه لازم را داشته باشند.

وی گفت: به مرتعداران توصیه می‌کنیم در زمان صاعقه نسبت به پناه دادن دام‌های خود در محل امن اقدام کنند و در زمان بارش‌های رگباری در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرهای پرخطر قرار نگیرند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به بارش های اردیبهشت ماه، افزود: این بارش‌ها توان ایجاد روان آب و حتی جریان‌های سیلابی محلی را دارند.

ارغوانی تصریح کرد: ناپایداری های جوی ممکن است در بعضی از مکان ها به صورت نقطه‌ای همراه با بارش تگرگ باشد که بر این اساس به کشاورزان توصیه می کنیم تا نسبت به ایمن سازی محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

وی گفت: بارش‌های احتمالی روزهای آینده، به هیج عنوان جوابگوی کم بارشی‌ها و خشکسالی امسال نیست و از شهروندان درخواست می کنیم نسبت به مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشند، در غیر این صورت با کاهش بارش ها در سال زراعی و کمبود منابع آبی تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha