• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400021309122
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد:

پیشگیری از ابتلا به کرونای هندی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

پیشگیری از ابتلا به کرونای هندی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به خطر کرونای جهش‌یافته هندی، مردم باید بیش از پیش و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه زنجانی‌ها به دلیل خطر ابتلا به کرونای هندی باید بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان، مسئول پیگیری همه افراد مشکوک مبتلا که در تماس با افراد هندی بودند، است.

وی تصریح‌ کرد: بیمارانی که علائم بالینی قبلی را تقلید نمی‌کنند یا با علائم عجیب و غریب به پزشک مراجعه می‌کنند نیز، از لحاظ ویروس‌های موتاسیون‌ یافته هندی و آفریقایی بررسی می‌شوند.

این مسئول، از راه‌اندازی یک مرکز تجمعی تزریق واکسن کرونا در مجموعه ورزشی پیام خبر داد و تصریح کرد: چند روز گذشته محموله جدید واکسن کرونا و سهمیه واکسن برخی از استان‌ها به استان زنجان وارد شده و واکسیناسیون در روزهای آتی با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به اینکه مشکل فعلی، کمبود داروهای کرونای کشوری است، گفت: تا به امروز با پیگیری‌ها و پیش‌بینی‌هایی که پیش از عید در استان زنجان انجام شده بود، خوشبختانه با مشکل کمبود دارو مواجه نبودیم.

قزلباش با بیان اینکه محدودیت تردد شبانه به استثنای شب‌های قدر به قوت خود باقی است، اظهار کرد: از روز شنبه همکاری اصناف در رده‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ برای رعایت ممنوعیت‌ها کمتر شده است که این موضوع یک خطر جدی بوده و به شدت پیگیر آن هستیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت محدودیت‌های کرونایی توسط اصناف گروه ۲، ۳ و ۴ در استان زنجان، خاطرنشان کرد: با فعالیت مشاغل گروه یکی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را لحاظ نکنند و باز بودن مشاغلی که باید بسته باشند، به وضعیت بدتر از گذشته باز خواهیم گشت که امید است با همکاری اصناف و مشاغل مختلف، روند نزولی را به سرعت شاهد باشیم تا به یک نتیجه قابل قبولی در این حوزه برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha