• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400021309233
  • خبرنگار : 71467

شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط ۸.۲ تا ۸.۹ درصد 

شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط ۸.۲ تا ۸.۹ درصد 

شورای رقابت افزایش قیمت محصولات شرکتهای سایپا و ایران خودرو را تصویب کرد. 

به گزارش ایسنا، سرانجام شورای رقابت در مورد تعیین میزان افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ تصمیم گیری کرد. البته کسانی‌که تا پایان سال ۱۳۹۹ برای خرید خودرو ثبت نام و پیش پرداخت کرده اند و مشمول دریافت سود نیستند، شامل این افزایش قیمت نمی شوند. 

بر اساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری نهایتا برای محصولات شرکت ایران خودرو به طور متوسط ۸.۲ درصد و برای محصولات شرکت سایپا به طور متوسط ۸.۹ درصد افزایش قیمت محاسبه شد که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، تغییرات قیمت خودرو هر سه ماه یکبار با مصوبه شورا اعمال می شود ولی برای زمستان سال گذشته افزایش قیمتی تصویب نشد و اعلام شیوا - رئیس شورای رقابت - از این حکایت داشت که با بررسی‌ تورم بخشی برای وضعیت قیمتی خودروسازها، شورای رقابت تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال (۱۳۹۹) اعمال نشود.
وی در زمستان سال گذشته گفته بود که تورم بخشی از سوی بانک مرکزی برای ایران خودرو  ۱۴.۱ درصد و برای سایپا ۱۴.۷۵ درصد اعلام شد که با توجه به افزایش نسبی بهره وری و کیفیت باید خودروسازان حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت می‌دادند اما با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت در بازار خودرو کاهشی است و این روند ادامه پیدا می کند و همچنین به دلیل کرونا که سبب شده تقاضا در سال جاری پایین باشد، به دلیل جلوگیری از ایجاد هیجان در بازار خودرو هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۲

ایول دمتون گرم ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۳

بیشتر شورای رفاقت است تا رقابت.دلار داره میاد پایین , بازار خودرو تو رکوده ولی 10 درصد گرون میکنن.خداییش دیگه خیلی مطمئن نیستم که داریم تو کره زمین زندگی میکنیم!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۰:۴۶

اگر شما خرداد بدون سود ثبت نام کرده باشید 160 باید پرداخت کنید و اگر اردیبهشت همون سال با سود ثبت نام کرده باشین 174 تومن که سود مشارکت 7 تومن رو کم کنین میشه 167 تومن. یعنی یه ماه زودتر پولتو بزاری و 7 تومن بیشتر بدی. قشنگ نیس؟؟؟ ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۰۵

دلار که ارزون شده چرا باید ماشین گرون بشه؟!!! یه زمانی میگفتن بخاطر گرونی دلار؛ الان بهانه شون چیه؟؟؟؟ یه چیزی اینجا میلنگه... این شورای رقابت خودرو نیست! ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۵۱

خداروشکر من فکر میکردم 100 درصد افزایش داریم چقدر به فکر مردم هستن لطفا اعلام کنن بعد از گرونی چند تا خوردو فروختن 100 هزارتا ؟ 50 هزارتا ؟ این سیستم قرعه کشی تا کی ادامه داره تا کی مردم باید بشین سیاست های تورم زای شما رو ببین ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۵۹

آنقدر قیمت خودروهای بی کیفیت تولید خودتان را ببرید بالا که دیگه حتی آدم های نادان هم از شما خرید نکنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۲:۳۳

بخاطر 6 درصد سود چرا باید 10 درصد گرونتر بخریم...واقعا ظلمه پیگیری کنید .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۹

واقعا متاسفم...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۷

بخاطر به تکاپو انداختن بازار راکد خرید و فروش خودرو هستش .البته همه می دونن که این بازار فروش بازار سیاهی هست که خارج از حیطه فروش خودروساز عمل می کنه .حالا خودروهای صفرش رو از کجا میاره؟ خدا می دونه. مسلما تیم فروش خودروساز به تفاوت چشمگیر قیمت درب کارخونش تا بازار آزاد واقف هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۵۰

مگه سودشون چقدره که باید شامل افزایش قیمت بشه خداییش انصاف نیست شش درصد سود باشه ده درصد افزایش قیمت لطفا رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۴ ۱۷:۰۹

مقصر اصلی اون‌هایی هستن که اجازه واردات خودرو رو ممنوع کردن و ایران رو به بهشت این سودجویان تبدیل کردن.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۰۳:۱۰

دمش گرم بازم گرونی ممنونیم ازتون که با تورم ۲۰۰درصد جلو میرید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۰۸:۰۳

با هزار جور بدبختی خودرو ساینا نوشتم ..حالا همش باید دعا کنم گرون نشه ....دلار اومده پایین دلیل این افزایش قیمت ؟///شورای رقابت وحمایت از مصرف کننده ظاهرا دارن برعکس عمل میکنن...ای خدا خودت کاری کن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۶ ۱۷:۰۳

آیا منصفانه است فردی که سال ۹۸ خودرو ۲۰۶ ثبت نام کرده و تا کنون ۶ میلیون سود مشارکت داشته خودرو را به قیمت جدید ۱۲۷ میلیون بخرد ولی فردی که سال ۹۹ ثبت نام کرده و سود مشارکت نداشته خودرو را به قیمت قبلی ۱۱۰ میلیون بخرد ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۶ ۰۹:۰۱

من واریز وجه تیرماه 99 نمودم ولی ایران خودرو قیمت جدید محاسبه کرده. کجا باید شکایت کنم؟