• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400021309242
  • خبرنگار : 50093

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان گلبهار خبر داد

هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۴ اقامتگاه بوم‌گردی توسط بخش خصوصی

هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۴ اقامتگاه بوم‌گردی توسط بخش خصوصی
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایندگی میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چناران و گلبهار گفت: تاکنون برای چهار اقامتگاه بوم‌گردی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوص هزینه شده است.

محمد طاهریان‌مقدم در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گلبهار از تاسیسات گردشگری این شهرستان با اشاره به طرح‌های گردشگری در حال اجرا اظهار کرد: با بهره‌برداری از چهار طرح بوم‌گردی تا پایان سال ‌جاری صنعت گردشگری رونق بیشتری خواهد گرفت و با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان گلبهار تا کنون ۱۰ موافقت اولیه تاسیسات گردشگری صادر شده و در حوزه بوم‌گردی در این شهرستان ۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مسئول نمایندگی میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چناران و گلبهار با اشاره به اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی مجموعه خدماتی و سرویس بهداشتی در منطقه گردشگری چشمه سبز گلمکان بیان کرد:‌ این مجتمع تا پایان سال‌جاری در صورت تخصیص اعتبار تکمیل و تحویل شهرداری گلمکان خواهد شد. تاکنون ۲میلیارد ریال برای اجرای این طرح توسط اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هزینه شده است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین عباس‌زاده امامی، نماینده مردم شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری شهرستان‌های چناران و گلبهار گفت: در زمینه اخذ تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای سرمایه‌گذاری این حوزه پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مهدی دونده، فرماندار شهرستان گلبهار نیز عنوان کرد: با توجه به فاصله اندک شهرستان‌های گلبهار و مشهد، این شهرستان هرساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است که توسعه مراکز اقامتی می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha