• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400021409521
  • خبرنگار : 71475

حمایت آمریکا از اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت کشورش

حمایت آمریکا از اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت کشورش

یک هیئت آمریکایی در دیدار با پادشاه اردن بر حمایت ایالات متحده از اقدامات وی در جهت حفظ امنیت کشورش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله دوم، پادشاه این کشور روز دوشنبه با هیئت عالی‌رتبه آمریکایی به سرپرستی کریس مورفی، عضو مجلس سنای آمریکا و متشکل از برت مک‌گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه و آفریقای شمالی، تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در یمن و همچنین تعدادی از مقامات وزارت دفاع و خارجه ایالات متحده دیدار کرد.

براساس این بیانیه، در این دیدار "روابط دوستی تاریخی مستحکم و مشارکت استراتژیک میان اردن و ایالات متحده آمریکا" مورد بررسی قرار گرفت.

در این راستا، عبدالله دوم از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه وی به خاطر تاکید بر حمایتشان از اردن طی تماس تلفنی اخیر آنها قدردانی کرد.

مورفی به نوبه خود بر اهمیت روابط میان ایالات متحده و اردن تأکید کرد و از اهتمام خود به عنوان رئیس کمیته‌های فرعی خاور نزدیک، آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم برای سفر به اردن و ادامه هماهنگی نزدیک بین دو کشور در مورد راه‌های افزایش امنیت و ثبات در منطقه با توجه به نقش محوری اردن در این زمینه اشاره کرد.

اعضای هیئت همچنین بار دیگر حمایت ایالات متحده آمریکا از اردن، تحت رهبری پادشاه آن و نیز حمایت از اقدامات و تصمیماتی که این کشور برای حفظ امنیت و ثبات خود اتخاذ کرده را مورد تأکید قرار دادند و تلاش‌های این کشور را در میزبانی از آوارگان ستودند.

در این جلسه، موضوعات مورد علاقه و در راس آن مساله فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عبدالله دوم بر لزوم تقویت تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها جهت دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه، بر اساس راه حل دو کشوری به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

در این نشست، بحران‌های منطقه خاورمیانه، تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی برای آنها و نیز تبعات پاندمی کرونا در سطح اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و اهمیت گسترش تلاش‌های مشترک برای مقابله با آن مورد بحث قرار گرفت.

این سفرها در حالی انجام می‌شوند که ایالات متحده و ایران از طریق واسطه‌هایی در وین در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان تهران و قدرت‌های جهانی- که سه سال پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از آن خارج شد- گفت‌وگو می‌کنند.

در واقع چندین مقام ارشد دولت جو بایدن به منظور "تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بلندمدت" سفرهایی به تعدادی از پایتخت‌های عربی انجام داده‌اند که شامل ابوظبی، ریاض، مسقط و قاهره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha