• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400021409529
  • خبرنگار : 71592

همزمان با ادامه تحصن‌ها

دادگاه اشغالگران تخلیه منازل فلسطینی‌ها در الشیخ جراح را به تعویق انداخت

دادگاه اشغالگران تخلیه منازل فلسطینی‌ها در الشیخ جراح را به تعویق انداخت

دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تعلیق تخلیه منازل اهالی محله الشیخ جراح را تا سوم ژوئن یا تا زمان صدور حکمی دیگر در حق منازلی که شهرک نشینان ادعای مالکیت بر اراضی این خانه‌ها را دارند، صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی"معا"، دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تعلیق تخلیه منازل اهالی محله الشیخ جراح را تا سوم ژوئن یا تا زمان صدور حکمی دیگر در حق منازلی که شهرک نشینان ادعای مالکیت بر اراضی این خانه‌ها را دارند، صادر کرد.

این پرونده دیگری است که شهرک نشینان علیه تعدادی از خانواده‌های الشیخ جراح با هدف کوچاندن آنها علم کرده‌اند. پرونده دیگری نیز درباره هشت منزل وجود دارد که ساکنانش منتظر هستند حکم تخلیه آنها به نفع شهرک نشینان صادر شود.

این دومین حکم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی ظرف ۲۴ ساعت است به طوری‌که روز دوشنبه نیز دادگاهی حکم خود درباره خانواده‌های  فلسطینی که با تهدید تخلیه منازل‌شان به نفع جمعیت‌های شهرک‌نشین روبه‌رو هستند، به تعویق انداخت.

ساکنان ۲۸ منزل در الشیخ جراح که تعدادشان حدودا ۵۰۰ تن است با حکم‌های تخلیه منازل‌شان در چند پرونده به دلیل شکایت شهرک‌نشینان علیه ساکنان فلسطینی قدس روبه‌رو هستند.

پس از اینکه دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخلیه محله الشیخ جراح در قدس را صادر کرد، اهالی این محله با خطر طرد خود از خانه‌هایشان روبرو هستند. این حکم خانواده‌هایی را که از سال ۱۹۵۶ ضمن توافق میان دولت اردن و سازمان آنروا در محله کرم الجاعونی زندگی می‌کنند، تهدید می‌کند.

دولت اردن و آنروا توافق کرده بودند که برای ۲۸ خانواده آواره در محله الشیخ جراح در ازای لغو کارت آنروای این خانواده‌ها، مسکن تهیه کنند. از شروط قرارداد تهیه مسکن این بود که خانواده‌ها پس از سه سال مالک این خانه‌ها شوند.

دولت اردن اخیرا پس از جستجوهای طولانی در اسناد اداره‌های رسمی خود که نشان داد وزارت مسکن و شهرسازی این کشور قبلا قراردادهایی در زمینه اجاره واحدهای مسکونی برای ۲۸ خانواده از اهالی الشیخ جراح در قدس شرقی که به دلیل جنگ ۱۹۴۸ مهاجرت کرده بودند، امضا کرده است، ده‌ها سند و اجاره نامه به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داد که مالکیت اهالی الشیخ جراح در قدس شرقی را اثبات می‌کند.

همچنین تحصن‌ها در محله الشیخ جراح با وجود سرکوبگری رژیم صهیونیستی و اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان ادامه دارند.

نیروهای اشغالگر همچنان به تحصن کنندگان در محله الشیخ جراح جهت متفرق کردن آنها حمله می‌کنند. این نیروها اطراف تحصن کنندگان مستقر شده و به سمت آنها بمب‌های صوتی پرتاب و تعدادی از تحصن کنندگان را بازداشت کردند.

همزمان با حملات اشغالگر، شهرک نشینان نیز با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به اقدامات تحریک آمیز خود در محله الشیخ جراح ادامه دادند و فلسطینی‌ها هم با این اقدامات آنها مقابله کردند.

در قدس هم ده‌ها شهرک نشین به مسجدالاقصی یورش بردند.

وزارت اوقاف اسلامی اعلام کرد، بیش از ۸۰ شهرک نشین در صحن‌های مسجد الاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی گشت زدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha