• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400021409583
  • خبرنگار : 71475

تظاهرات فلسطینی‌های معترض به تعویق انتخابات با "دست و دهان بسته"

تظاهرات فلسطینی‌های معترض به تعویق انتخابات با "دست و دهان بسته"

برخی فعالان فلسطینی به منظور اعلام مخالفت با تعویق انتخابات فلسطین شامگاه دوشنبه تظاهراتی را با دست‌ و دهان بسته برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه قطری العربی الجدید، برخی فعالان فلسطینی در رام الله شامگاه دوشنبه جهت اعلام مخالفت با تعویق انتخابات و کمک به اهالی قدس و محله الشیخ جراح در تجمعی خاموش در شهر رام الله مرکز کرانه باختری، در حالیکه دستانشان را با زنجیر و دهان خود را با نوارچسب بسته بودند به خیابان‌ها آمدند.

خالد دویکات، فعال و رئیس لیست جنبش متحد فلسطین به العربی الجدید گفت، این فعالان در اعتراض به اوضاع فلسطینیان با دست و دهان بسته تظاهرات برگزار کردند. این تجمع حامل پیام‌های متعددی اعم از شکنجه اشغالگر، مساله الشیخ جراح، سرکوب آزادی‌ها، محدود کردن حقوق فلسطینی‌ها و همچنین موضوع انتخابات بود.

وی افزود: آزادی‌ها سرکوب می‌شوند و انتخابات به بهانه اینکه که اشغالگران مخالف آن در قدس هستند، لغو می‌شود. طی دو روز گذشته، همبستگی با الشیخ جراح افزایش یافته است. می‌خواهیم بدانیم تشکیلات خودگردان فلسطین که آزادی مردم را با توجیه قدس سرکوب کرد، برای محله الشیخ جراح و آوارگی مردم آنجا چه کرده است. آنها می‌گویند قدس میدان درگیری است. ما که چیزی نمی‌بینیم.

جنبش متحد فلسطین عصر دوشنبه رویداد غیر منتظره‌ای را در میدان المناره برگزار کرد که در آن از روشی جدید استفاده شد. بطوریکه ده‌ها فعال با دهان و دست‌های بسته شده با زنجیرهای آهنی به خیابان آمدند و بنرهایی در اعتراض به اکثر مسائل فلسطین به دست داشتند که مهمترین آنها آوارگی ساکنان محله الشیخ جراح در قدس اشغالی و توقف اقدامات مرتبط با انتخابات فلسطین است.

از جمله این پیام‌ها "الشیخ جراح را نجات دهید"، "قدس پایتخت ماست"، و بسیاری از پیام‌های مکتوب بود.

شرکت کنندگان از سخن گفتن با هر شخص دیگری در میدان خودداری ورزیدند و پاسخ آنها به هرسوالی این بود که دهانشان بسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha