• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400021409585
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بارش‌ سیل آسا در خراسان جنوبی و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی + فیلم

بارش‌ سیل آسا در خراسان جنوبی و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی + فیلم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: باران شبانه روز گذشته به ۱۶ رشته قنات کشاورزی ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد کرد.

ابوالحسن میرجلیلی، امروز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت به رسانه‌های گروهی گفت: پیرو اخطاریه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران بارندگی قابل‌ ملاحظه‌ای را شاهد بودیم به طوری که در برخی مناطق در کمتر یک روز حدود ۴۰ میلی‌متر باران بارید ولی با این وجود، خسارات این بارشها کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با آماده‌باش ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی که تا ظهر فردا ادامه دارد تا کنون به ۱۶۷ نفر افراد گرفتار در سیلاب که اکثراً در روستاها و محورهای مواصلاتی بودند امدادرسانی شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خسارات بارندگی‌ها بدون تلفات جانی بود گفت: همچنین ۸ خودرو که در سیلاب گرفتار شده بودند رهاسازی شدند.

میرجلیلی افزود: در شبانه روز گذشته آبگرفتگی در ۲۸واحد مسکونی رخ داد که بلافاصله به همت نیروهای امدادی و عملیاتی مرتفع شد.

وی گفت: همچنین دو محور مواصلاتی در شهرستان طبس به دلیل طغیان رودخانه‌ها در روستاها مسدود شد که با تلاش راهداران و نیروهای عملیاتی بازگشایی شد و در حال حاضر هیچ محوری در استان مسدود نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارش‌ها موجب قطع برق در دو شهرستان نهبندان و طبس شد که این مشکل توسط امدادگران حل شد.

میرجلیلی افزود: آب شستگی راه‌های روستایی و ایل راههای عشایری هم در حال بازسازی است.

وی گفت: بارش‌ها به باغات و مزارع خسارت زد و باعث تلف شدن دام برخی از دامداران استان شد که ۲۳ اکیپ برآورد خسارت در حال جمع‌بندی خسارات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای وقوع بارندگی شدید رگباری و روان آب در چهار شهرستان درمیان، زیرکوه، سربیشه و نهبندان هشدار داد.

میرجلیلی خطاب به فرمانداران شهرستان‌های درمیان سربیشه زیرکوه و نهبندان اعلام کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی از ظهر امروز سه شنبه تا ظهر فردا چهارشنبه بارش‌های رگباری در شهرستان‌های ذکر شده شدت بیشتری نسبت به سایر نقاط استان داشته و وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مستعد شهرستان به شدت محتمل است.

وی گفت: ضمن اطلاع رسانی گسترده به جامعه هدف تحت تاثیر و آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان تدابیر لازم در سطح شهرستان اندیشیده شود.

میرجلیلی یادآور شد: پرهیز از چرای دام و پرهیز از سفرهای غیرضرور و تدابیر لازم از سوی کشاورزان، دامداران و عشایر از توصیه‌هایی لست که باید در این چند روز رعایت شود.

براساس مدل‌های هواشناسی تا فردا چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت گاهی وزش تندباد (در برخی نقاط وزش باد شدید)، افزایش متناوب ابر، رگبار و رعد و برق، در مناطق مرتفع برخورد صاعقه، در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد احتمال بارش تگرگ و همچنین تشکیل پدیده مه و کاهش دید افقی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها طی ۲۴ ساعت آینده قابل پیش بینی است.

هواشناسی اعلام کرده تحت تاثیر امواج دامنه کوتاه پنجشنبه بارش‌ها به‌صورت ضعیف‌تر به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب تا هفته آینده تداوم دارد. تغییرات دما هم در اغلب نقاط استان افزایشی خواهد بود.

براساس اعلام هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی تا فردا در خراسان جنوبی ادامه دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha