• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400021509930
  • خبرنگار : 50022

از سوی جهاددانشگاهی البرز؛

کتاب « بایومیمیکری و بایونیک» منتشر شد

کتاب « بایومیمیکری و بایونیک» منتشر شد

ایسنا/البرز کتاب «بایومیمیکری و بایونیک» الگو برداری از طبیعت و جانداران به عنوان مدلی برای طراحی و معماری از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز وارد بازار نشر شد.

کتاب «بایومیمیکری و بایونیک» با تألیف سید علیرضا موذن، کارشناس ارشد مهندسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و دکتر غزال صفدریان استادیار و عضو هیئت علمی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در پیشگفتار کتاب «بایومیمیکری و بایونیک» آمده است؛ «دلیل انتخاب این مطالب، بررسی موشکافانه و روند الگوبرداری از طبیعت و جانداران و نهایتا استفاده از آن اطلاعات در زمینه طراحی و معماری بصورت صحیح بوده است، که در عمل، معنی واقعی بایومیمیکری، زیر مجموعه‌های آن و طراحی پایدار را نشان می‌دهند، در همین راستا نیز به بررسی نمونه‌های موردی موفق در این زمینه و شیوه الگوبرداری آنها از طبیعت پرداخته شده است که با توجه به این مسئله، که در اکثر طراحی‌های صورت گرفته به‌شیوه معماری پایدار در کشورمان، نبود الگوبرداری صحیح از طبیعت کاملا به چشم می‌خورد، امید است که مطالب موجود بتوانند در این زمینه مفید واقع گردند.»

در مقدمه آمده است؛ «حال این سوالات پیش می‌آیند که آیا می‌توانیم از فلسفه‌های که پشت طبیعت و زندگی موجودات زنده نهفته شده است، الهام بگیریم و از آنها برای کمک به توسعه و پیشرفت بشریت استفاده کنیم؟ و دیگر آن که، آیا می‌توان ساختمان‌هایی طراحی نمود که قابلیت هماهنگ سازی خود با تغییرات محیطی و کاربری را داشته باشند؟ جواب مثبت است و در مورد سئوال اول، جواب آن را بایومیمیکری (Biomimicry)می‌نامند و در مورد سئوال دوم جواب آن را در معماری بایونیک (Bionic) می‌توان یافت که به هردوی این سوالات و همچنین چگونگی الگوبرداری صحیح از طبیعت، در این کتاب پاسخ داده خواهد شد و موارد مذکور مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.»

این کتاب شامل نه فصل می‌باشد. «کلیات و هدف»، « بایونیک »، « بررسی کامل نمونه موردی طراحی شده بشیوه بایونیک» و «بایومیمیکری »، «بررسی نمونه‌هایی از بایومیمیکری »، «بررسی اولیه فضاهای مورد نیاز جهت طراحی ساختمان‌های تولید اعضای مصنوعی بدن انسان»، «اندام انسان» و«طراحی» از جمله سرفصل‌های کتاب « بایومیمیکری و بایونیک» است.

کتاب « بایومیمیکری و بایونیک» در ۱۲۷صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۳۴۵۰۵۱۵۱-۰۲۶ و ۷۷۵۰۳۸۲۴-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha