• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400021510212
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

همکاری ۵۴۸ سفیر سلامت در اجرای طرح شهید سلیمانی در خراسان شمالی

همکاری ۵۴۸ سفیر سلامت در اجرای طرح شهید سلیمانی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی سال ۱۳۹۹ در راستای اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» ۷۰ هزار و ۵۵۹ سفیر سلامت در سطح استان به صورت تلفنی، چهره به چهره و مجازی آموزش دیده اند.

زهرا حسینی خبوشان در گفت و گو با ایسنا، گفت: این افراد به عنوان منتخب از هر خانواده، آموزش ها را انتقال می دهند.

وی هدف از اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» را گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانوارهای کشور عنوان کرد و افزود: آموزش و توانمندی سفیران سلامت خانواده، توسط تیم سلامت در واحدهای ارائه خدمات سلامت انجام می شود و آموزش های ارائه شده به سفیران سلامت در حیطه های ارتقای سلامت و پیشگیری، درمان های اولیه و توانبخشی است.

حسینی خبوشان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی بیان کرد: ۸۱۵  سفیر سلامت در این طرح شناسایی و ثبت نام شدند و  ۵۴۸ سفیر سلامت نیز در اجرای این طرح همکاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت همچنین ۳۷۸ نفر از کارکنان ستادی، ۳۶۵ مراقب سلامت و  ۴۶۹ بهورز و  ۲ هزار و ۴۳۶ رابط بهداشتی در سطح استان آموزش دیده اند.

حسینی خبوشان با بیان این که به تمامی سفیران سلامت در زمینه بیماری کرونا آموزش های لازم ارائه شده است، افزود: طی سال گذشته به هشت هزارو ۸۲۳ نفر از کارکنان ادارات و ۶۹۲ هزار ۷۳۸ نفر از عموم مردم طی دو مرحله درخصوص بیماری کرونا آموزش های لازم ارائه شده است.

وی یادآور شد: چاپ وتوزیع منابع آموزشی مختلف، آموزش و توجیه کارشناسان آموزش سلامت در زمینه برنامه‌های آموزش سلامت، اجرای برنامه خود مراقبتی سازمانی و اجتماعی در سطح استان، اجرای طرح مداخله ای پیشگیری از بیماری کرونا درمناطق روستایی و حاشیه شهرها و اجرای طرح بررسی میزان آگاهی و عملکرد جمعیت تحت پوشش استان در زمینه بیماری کرونا از دیگر اقدامات انجام شده گروه آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه در سال ۱۳۹۹ است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha