• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400021510237
  • خبرنگار : 71489

نامه سعید محمد به رقبای احتمالی

نامه سعید محمد به رقبای احتمالی

یکی از داوطلبان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به رقبای احتمالی خود از آنها خواست که بنای رقابت‌های انتخاباتی را نه دعوا و مناقشه و مجادله، بلکه صمیمیت و صداقت و برادریِ مخلصانه قرار دهند.

به گزارش ایسنا، سعید محمد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به رقبای احتمالی خود گفت: اول خودم و سپس برادرانم را که قصد نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارند دعوت می­‌کنم تا بنای رقابت‌های انتخاباتی را نه دعوا و مناقشه و مجادله، بلکه صمیمیت و صداقت و برادریِ مخلصانه قرار دهیم.

 متن کامل نامه سعید محمد به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم «أَمَا وَ الَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَوْ لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِیَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَی الْعُلَمَاءِ أن لا یُقَارُّوا عَلَی کِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَیْتُ حَبْلَهَا عَلَی غَارِبِهَا وَ لَسَقَیْتُ آخِرَهَا بِکَأْسِ أَوَّلِهَا وَ لَأَلْفَیْتُمْ دُنْیَاکُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِی مِنْ عَفْطَةِ عَنْزٍ» (نهج البلاغه) برادران عزیز و ارجمندم نامزدهای محترم سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سلام علیکم ؛ ایام شهادت مولی ­الموحدین علی بن ابیطالب علیه­السلام را تسلیت عرض نموده و امیدوارم عزاداری­‌ها و طاعات در شب‌های عزیز قدر مقبول درگاه قادر متعال قرار گیرد. مطالعه­‌ تجربه رقابت‌های انتخاباتی در دوره‌های گذشته و همچنین وضعیت حاکم بر کشور و مردم عزیزمان برآنم داشت تا مطالبی را با شما برادران عزیز در میان بگذارم. انقلاب اسلامی مردم ایران پیروزیِ گفتمانیِ مردمی خداباور و ستمدیده و مظلوم بر حکومتی وابسته و مستبد بود که به حمدالله در طول ۴۲ سال گذشته با وجود موانع و سختی­‌ها و دشمنی­‌های فراوان با تبعیت از رهنمودها و اوامر نورانی امامِ راحل و رهبر عظیم ­الشان انقلاب و حضور پررنگ و ایثارگونه­‌ی مردم وفادار دستاوردهای بزرگ، افتخارآفرین و درخور توجهی را به ارمغان آورده است. در کنار دستاوردها، موفقیت‌ها و پیروزی‌های به دست آمده متاسفانه شاهد مشکلات، عقب ماندگی­‌ها و ناکارآمدی‌­هایی نیز هستیم که نتیجه­‌ این مسائل متاسفانه منجر به کاهش اعتماد عمومیِ مردم به مجموعه اجرایی و مدیریتی کشور گردیده است!

مردمی که در طول ۴۲ سال گذشته از نثار هرگونه سرمایه و ظرفیتی برای حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب و نظام دریغ نورزیده‌­اند امروز از مدیران و مسئولان اجرایی کشور شدیداً ناراحت و گله­‌مندند و تلاش و اقدام برای وقوع تحولی عظیم و همه جانبه جهت عبور از وضعیت نامطلوب کنونی را مطالبه می‌نمایند. بنابراین کشور تحول می‌­خواهد، تحولی که سه اصل دارد که ضرورتاً این اصول باید قابل سنجش و ارزیابی باشد.

تحولی سه گانه مبتنی بر برنامه­‌ای دقیق و حساب شده، کارنامه‌ای موفق، قابل اتکاء و روشن برمبنای نیروی انسانی کارآمد، طراحی و پایه گذاری شود که نتیجه‌­ی آن ایجاد «ایران قوی» است. برادرانِ عزیز ما مدیران باید در مقابل ناکارآمدی ها و کاستی­‌های حاکمیتی جانب توده مردم را بگیریم و به آنها حق دهیم. باید بپذیریم که وجود برخی بی عملی‌­ها، کم عملی‌­ها، دیر عملی­‌ها، سوء مدیریت‌­ها و ندانم کاری‌­ها یک واقعیت است و نمی‌توان آن را انکار کرد! مردم از سفره، اقتصاد و معیشت خود به شدت ناراضی هستند و این نارضایتی برخاسته از زیاده‌­خواهی و رفاه‌­طلبی مردم نیست بلکه در حقیقت آنها دچار تنگنا و دشواری شده­‌اند. متهم این وضعیت ناراحت کننده کارگزاران هستند نه انقلاب! چشم امید مستضعفین و محرومین سختی‌­دیده و رنج‌کشیده به این انتخابات است و ما باید با ارتقاء محسوس کارآمدی و توزیع عادلانه فرصت­‌ها و امکانات انقلاب اسلامی را از اتهام ناتوانی و ناکارآمدی برهانیم.

باید این انتخابات تبدیل به یک فصل تازه و سرآغاز یک تحول همه جانبه­‌ مدیریتی و پا نهادن چهره­‌های نو، گمنام، توانمند و بانشاط، همراه چهره­‌های امتحان پس داده به عرصه حکمرانی کشور شود. ما از اهداف تعیین شده در «سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین سیاست‌های کلی» ابلاغی رهبر معظم انقلاب شدیداً عقب هستیم. مردم از مشاهده‌ ریاکاری‌­ها، تبعیض‌­ها، بی عدالتی­‌ها، اشرافیت سیاسی و اقتصادی، قول دادن­‌ها و عمل نکردن‌­ها و شنیدنِ اخبار روزانه فساد خسته شده­‌اند! همه توان و اراده ما باید صرف استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود در کشور خصوصاً جوانان با انگیزه، دانشمند، کارآمد، انقلابی اما منزوی برای ارتقاء امید و اعتماد مردم به نظام اسلامی و حل مشکلات و مسائلی که گریبانگیر کشور و مردم عزیزمان شده است، گردد. ورود به منازعات انتخاباتی و زد و خوردهای سیاسی به هیچ عنوان به مصلحت کشور و مردم عزیز ما نیست! مردم از وضع کنونی که ناشی از سیاست­‌زدگی، باندبازی و جناح­‌گرایی می‌باشد خسته‌اند و از همه مسئولین و مدعیان توقع دارند که با کنار گذاشتن دعواها و منازعاتِ، دست در دست هم نهاده و با تکیه بر ظرفیت­‌های داخلی و بهره‌­مندی از موقعیت‌های بین‌المللی، هوشمندانه و بصورت جهادی و شبانه روزی مشکلات و مسائل کشور را حل نموده و طعم شیرین زندگی مومنانه و عزتمندانه را زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کام آن ها بچشانند و بنشانند.

با توجه به نکات عرض شده می‌­توان انتخابات پیش رو را که در آغازین سال­‌های گام دوم انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد فصل مهمی در ایجاد یک تحول عظیم و همه جانبه در شیوه حکمرانی و مدیریت کشور به منظور «تحقق آرمان و شعارهای انقلاب اسلامی» و همچنین اصلاح رویه­‌های اجرایی برای ساماندهی و ارائه «خدمت عادلانه، عزتمندانه و فراگیر به مردم عزیز ایران» دانست. مهمترین تکلیفی که رهبر حکیم، از ما خواسته­‌اند تلاش برای استقرار دولت جوان انقلابی به عنوان تنها راه علاج مشکلات کشور است. تقریر و تفسیر ایشان از دولت جوان حزب‌اللهی را باید ملاک و مبنای حرکت خود قرار دهیم و البته جوانگرایی را به هیچ عنوان نباید به معنای پیر­زدایی و تجربه ستیزی برداشت کنیم و از ایجاد دوقطبی از مفاهیم جوان_پیر و جوان گرایی_پیر زدایی باید جداً پرهیز کنیم.

البته جوانی و جوان صرفاً به منابع انسانی مربوط نمی شود فرایندها، قوانین، سازه­‌ها و کل یک سیستم باید جوانسازی شود. از سوی دیگر تجربه هم به معنای سابقه و خاطره نیست! چه بسا افراد با سابقه‌ای که تجربه‌های موفقی نداشته‌اند و چه بسا جوانانی که با تجربه هستند. تجربه یک مفهوم تشکیکی است که مراتب دارد و حداقل و حداکثر. باید انبوه کارآمدی­‌های نظام و انقلاب اسلامی روایت شود و کاظمی آشتیانی‌­ها، شهریاری­‌ها، احمدی روشن­‌ها، قاسم سلیمانی‌­ها، ستاری‌­ها، طهرانی مقدم‌­ها، فخری زاده­‌ها، همت­‌ها، آوینی‌­ها، صیادها، باکری‌ها و باقری‌­ها زمام امور را به دست بگیرند. از این رو اول خودم و سپس برادرانم را که قصد نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارند دعوت می­‌کنم تا بنای رقابت‌های انتخاباتی را نه دعوا و مناقشه و مجادله، بلکه صمیمیت و صداقت و برادریِ مخلصانه قرار دهیم. برادران بزرگوار مهمتر از از روز انتخابات فردای انتخابات است که باید با توکل بر خدای متعال، دست در دست هم، همگام و همدل در راستای اعتلای نام ایران عزیزمان در یک سنگر و تحت اراده و هدایتِ رهبر انقلاب و متکی و دلگرم به حضور و پشتیبانی مردم عزیز در مقابل همه خباثت­‌ها، رذالت‌­ها و دشمنی‌­های دشمنان اسلام و ایران خصوصاً آمریکای جهانخوار و رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت و ایستادگی نموده و برای ادای این امانت بزرگ و رساندن این کشتی طوفان­زده به ساحل امنِ ایمان و آرامش تلاش و مجاهدت نماییم.

بی‌­تردید چنین تفکر و اعتقادی می­‌تواند زمینه ساز وقوع رقابتی سالم و جذاب و مومنانه شده و در نتیجه ایجاد نشاط فراگیر و عمومی و همچنین مشارکت حداکثری و مسئولانه­‌ی مردم عزیز و بزرگوارمان در این سرزمین کهن در انتخابات ۱۴۰۰ محقق سازد.

به امید روزهای بهتر برای مردم ایران اسلامی برادر شما سعید محمد»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۱۴

از این نامه های کلیشه ای که حتی خود نویسنده هم اعتقادی به حرفهاش نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۱۸

آخه اگه تو رئیس جمهور هم بشی در حدی نیستی که کشور ادره کنی چرا ما رو اذیت میکنی.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۵:۴۶

حالا نه این که که تو این هشت سال شیخ حسن و جواد ظریف خیلی خوب کشور را اداره کردند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۵:۳۶

مثلا اسمتو گذاشتی فدایی رهبر قبول باشه.رهبری فرمودن پیش داوری کنی و قصاص قبل از جنایت؟چه شناختی دارید ازش که نظر میدید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۶:۳۵

قضاوتت اشتباهه-کارنامه سعید محمد مشخصه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۴۱

شاید یه خواهری هم کاندیدا شد ...کلا فرض، حتی فرض بر حذف بانوان در ذهن همه است ....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۴۳

حله

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۴۴

سالی که نکوست از بهارش پیداست ...ادبیات شما نشون میده فقط یخشی از تفکرات رو حساب میکنید و...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۴۵

کدام رقابت؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۵۷

دیگه با این روش ها بین مردم عزیز شدن دورش گذشت...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۵:۱۲

ایشون با خدمتهایی که داشتن عزیز بودن از گذشته...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۵:۵۹

باز موقع انتخابات شد حرفای قشنگ قشنگ

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۶:۲۳

چه جالب! می فرماید:"....!" پس قبول دارید که .... وجود دارد؟ پس چرا به کسانی که سالها وجود این موارد را در نشریات می نوشتند یا در خیابان فریاد می زدند هزاران تهمت و افترا را زدید؟ یا فقط این موراد نزدیک به انتخابات بوجود می آید و پس از آن و با کمک با جادوی انتخابات همه ریاکاری ها، تبعیض ها، بی عدالتی ها، فقر و فساد از بین می رود؟؟! یا گفتن اینها فقط برای شما و خودی ها مجاز است و بقیه ملت حق چنین اظهار نظری ندارند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۱:۲۶

شرط رجل سیاسی را بازی نگیرید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۶:۵۵

کاش کمی از لحاظ فکری خودمان را بالغ کنیم تا کم سیاستمداران.... در افکار ما موج سواری کنند و همه چیز را به نفع جیب خودشان تمام کنند، کاش کمی بصیرت خواسته رهبر عزیزمان را در وجودمان بکاریم و آدمهای دلسوز را از منافق بی دین تشخیص دهیم آقای سعید محمد از سر دلسوزی این کار را کرده اند نه انتخاباتی که سیاست مداران گذشته میکردن...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۲۸

خداوندعاقبت همه ماراختم به خیرکند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۱:۱۶

چه خبر از ااوضاع تیرانا عزیز ؟ سردار دلهای ایران سردار سعیدمحمد کاندیدای دولت جوان انقلابی بکوری چشم دشمنان ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۲:۴۴

شما الان خطابت به سعید محمده، میشه بفرمایید سعید محمد به کی تهمت و افترا زده، میشه لطفا از زدن حرفهای کلی که عادت امثال شماها شده بیرون بیایید و مصداقی صحبت کنید تا جوابتون رو مصداقی بدیم، سعیدمحمد جزو پاک دست ترین کاندیداها هستش که اگه حتی یه مورد منفی ازش پیدا کرده بودین الان گوش فلک رو کر کرده بودین.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۱۰:۴۸

این همه پیر و پاتال اومدن حالا یه بار هم یه جون رو انتخاب کنیم انشاالله که خیره هیچی که نباشه حداقل جون و شاداب و با سابقه درخشان در قرارگاه سازندگی که هست بیاید از تجارب گذشته استفاده کنیم و با سرنوشت خودتون بازی نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۸:۱۲

یه بیست سالی از زندگی مردم و حال مردم عقب هستید! تازه از غار خوشی امیدی بیرون، کلا از شرایط زندگی مردم و اجتماع خبر نداری!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۸:۴۰

کاندیدایی بالاترین رای را جمع خواهد کردکه تمامی وزرا و معاون اول خودش را بصورت رسمی معرفی کند تجربه نشان داده معاون اول و وزرا نقش مهمتر از خود ریس جمهور بازی می کنند

avatar

بابا این کی هست از جا پیداش شده؟! باز شد سال 84 که احمدی نژاد یهو درومد. مردم گول نخواهند خورد و به فردی کارکشته رای میدن نه این بابا که معلوم نی کی هست از کجا اومده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۹:۰۶

یک احمدی نژاد دیگه است که با شعار شعور ما رو هدف قرار داده.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۹:۰۹

کلا خودش رو تایید صلاحیت کرده و خانم ها رو حذف کرده! از همین جا معلومه واقع گرا و همه گرا نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۱۹:۵۵

ریاست جمهوری بچه بازی نیست ،،،!!!! شما چه فکر میکنید ؟؟؟ با مردم و عمرشان بازی نکن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۲۰:۱۳

ریاست جمهوری آدم های خودش را می خواهد. بهتر است اجازه دهیم نتیجه تعیین صلاحیت مشخص شود بعد به رقبا نامه بنویسید. درست است رجل سیاسی تا حدودی سلیقه ای است ولی بعید است نظام اشتباه در ارتباط احمدی نژاد را دوباره تکرار کنه. شاید با چنین نامه ای بخواهید شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهید. البته موضوعات مطرح شده؛ مورد تایید است.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۵ ۲۲:۵۴

رقابت بین بازنده های ادوار گذشته

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۰:۳۱

من نمیدانم این افرادی که از آقای دکتر سعید محمد انتقاد می کنند یا بهتر بنویسم قصد تخریب دارند سلطنت طلبان هستند یا از مجاهدین خلق ایران یا از نفوذی ها هستند یا کی هستند ؟ خود رهبر فرمودند کسی را میخواهند جوان و انقلابی و کار آزموده آن چیزهایی را که دیگران برای برنامه دارند ایشان در کارنامه دارند دیگر چی میخواهند شاید هم به یک مریضی روحی دچار شده اند که دست خودشان هم نیست و آن یعنی حسادت !؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۲:۵۵

رهبر بزرگوار فرمودند: راه حل مشکلات کشور، دولت "جوان"حزب اللهی" است.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۳:۱۱

باشه بهش میگم! الان چقدر رقبای احتمالی خوشحال شدن که چنین نامه ای رو دریافت کردن! خیلی روشنگری کردید برای کاندیداها! چطوری این محبت شما رو جبران کنند؟ به خاطر شما کنار بکشن راضی میشی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۳:۱۷

بعضی ها این همه عقل ودرایت را از تو برادر عزیز سعید محمد برنمی تابند ودر فکر منفعت وپرکردن جیبهای بزرگشان هستند به امید روزی که تو سکان دار این کشورشوی ومرحمی بر روی زخم رهبرعزیزمان بعداز رفتن سرداردلها

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۴:۱۳

عالی ، یه دونه ای سعید محمد ... 👍

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۴:۳۲

اگر دست کسانی که به جای ايمان داشتن به جوانان وطن ، دست گدایی به سوی غرب دراز می‌کنند از سر این مردم رنجدیده کوتاه شود ، آن زمان شاهد خواهیم بود که همین جوانان غیرتمند کشورمان را از نیاز داشتن به بیگانه بی نیاز خواهند کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۴:۳۳

احسنت به نکته نظرات جناب عالی کمال تشکر استفاده کامل را از سخنان شما بهرمند شدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۴:۴۰

خداوند همه کارگزاران نظام اسلامی به خصوص کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را درمسیرحق وبه دور از بداخلاقی های سیاسی قراردهد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۵:۲۰

پیام این برادر بزرگوار ارزنده و امید بخش بود و امید است در عمل نیز چنین باشد کشور و مردم خوب ایران زمین ، برایشان وضعیت فعلی زیبنده نیست و لایق بهترین ها هستند و قطعا ریشه اصلی این وضعیت ناهنجار خصوصا در بعد اقتصادی سومدیریت و سوتدبیر بسیاری از مسئولان و اشراف گرایی و آفت زدگی آنهاست و اصل درمان وحل مشکل مدیریتی، مسئولیت پذیری مسئولان است و برای خطاهایشان چه تعمدی و چه غیر آن باید بازخواست واعاده خسارت کرده و بدست عدالت سپرده شده و محاکمه شوند تا هر نالایق و خائنی جرآت گرفتن مسئولیت بخود ندهد و اگر همین یک مورد حقیقتا اجرا شود بسیاری از معضلات حل خواهد شد ومدیران لایق و عالم و متعهد مسئولیت ها را برعهده خواهند گرفت و آنوقت شاهد خواهیم بود که ظرفیتهای بالقوه در کشور بسرعت به فعلیت رسیده و ایران بزرگ به قله های افتخار و سربلندی در جهان خواهد رسید . انشااله

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۵:۳۷

احسنت به ایشون آفرین، خسته شدیم از باندبازی سیاسی چپ و راست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۶:۰۴

درود بر برادر سعید محمد از سابقه کاری وجهادی گری های ایشان کاملا معلوم است ایشان شخصی متعهد ودلسوز هستند بنده رای اولی هستم وحتما به ایشان رای می دهم با آگاهی وبصیرت کامل

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۶:۵۳

سلام جناب آقای سعید محمد شما مدیری کارآمد مذهبی وطرفدار قشر کم درآمد هستید شما میتوانید کشور را به سرمنزل مقصود برسانید انشاءالله موفق باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۸:۲۶

درود بر سعید محمد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۹:۵۰

ایران زمین قهرمانی چون تو را می‌خواهد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۹:۵۵

ڪی اینقد شیرت ڪرده 😂

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۰۹:۵۷

کسیکه تشکیلاتش بیطرف نیست نمیتواند نظر سنجی بیطرفانه کند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۱۹

احسنت انشا ا... توجهی باشه حرفت حقه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۱۹

آقای محمد چرا میخواهی اخلاق رعایت کنی انتخابات جای اخلاق مداری نیست باید توهین و تخریب کنی تا بتونی رای بیاری مثل افرادی که در دوره فبل رای آوردن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۴۸

(ما می‌توانیم) با سعید محمد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۱:۲۶

فقط دکترسعیدمحمد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۱:۳۱

باسلام احمدی نژاد دیگر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۲:۵۰

بس کن لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۳:۱۳

همه با هم به کاندید جوان انقلابی رای میدهیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۸

سعید محمد ادامه دهنده راه نورانی حاج قاسم در بخش اقتصادی کشور باتوجه به روحیه جهادی میباشد ،میباشند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۵:۲۵

برای یک بار هم که شده به این نیروهای نظامی جوان اعتماد کنیدازقدیمیها که خیری ندیدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۱

تو اول ببین اصلا تایید صلاحیت میشی یا نه بعدش نصیحت بکن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۵

در حال حاضر سالم ترین وباسواد ترین فرد میدان ایشون هستند این از دید بنده که نه اصلاحطلبم ن اصول گرا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۶:۵۶

صبر کن ببین تأييد صلاحیت می شی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۱۸:۲۱

احسنت اقای محمد👌🏻👌🏻✅✅🌹🌹

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۰:۳۰

رای ما سعید محمد خودم ۵۰تا رای واست جور میکنم عشق

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۰:۵۵

رییس جمهور فقط ظریف یا خاتمی انشاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۱:۰۷

زنده باد ظریف با تمامی زحمات فراوانش مرگ بر بدخواهان نظام و ملت....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۲:۳۸

شما همونجا که قبلا ریاست داشتید کم پست و مقامی نبود همون موقع هم میتوانستید ب وضع موجود معترض بشید که هم راضی خدا توش باشه وهم خدمت ب مردم بدبخت ایران کنید .حتما نباید ریس جمهور بشی....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۳:۴۹

درود برسعیدمحمد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۰:۴۵

صبر کن حالا ببین صلاحیتت تایید میشه اصلا. ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۱:۳۱

درود به شرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۱:۴۱

چون‌ سخن از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند. به امید آن روز و موفقیت این بزرگ منش.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۲:۲۵

کارنامه سعید محمدو با روحانی و کل وزراش تو این چند سال مقایسه کنید ببیند کدوم بهتر برای مملکت کار کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۸:۳۲

آفرین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۰۷:۴۹

رئیس جمهور آینده فقط خودتی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۰۱:۰۱

فردی منطقی عالم انقلابی که با همه معیار رهبر میخونه من خیلی تندرو نیستم ولی ایشون بسیار علم مرد میدانه کارنامش همش عملیه انشالله با ایشون به افق ۱۴۰۴ میرسیم