• جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400021510284
  • خبرنگار : 71290

یک کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد:

انتفاضه جدید و همه جانبه تنها راه فلسطینی‌ها برای آزادی قدس است

انتفاضه جدید و همه جانبه تنها راه فلسطینی‌ها برای آزادی قدس است

یک کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد: فلسطینی‌ها باید با یک انتفاضه جدید و تغییر فضا در کرانه باختری اقدامات صهیونیست ها را خنثی کرده و شرایط را برای آزادی قدس فراهم کنند.

سید جعفر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی پیش از روز قدس گفت: رژیم صهیونیستی همواره در روز قدس اقدام به اعمال فشار به فلسطینی ها کرده و تلاش می کند در سطوح مختلف و در میدان های مختلف به آنها فشار وارد آورد. کما این که شاهد هستیم در آستانه روز قدس ورودی و خروجی شهرها را کنترل و مشکلاتی را برای فلسطینی ها ایجاد کرد.

وی همچنین بیان کرد: اخیرا نیز اقدامات دیگری در منطقه شیخ جراح قدس اشغالی مازاد بر آنچه که همواره انجام می داده به راه انداخته که خود اقدام اشغال‌گرانه کاملی است و آنهایی که بیش از 60-70 سال در خانه های خود زندگی کردند را می خواهند از خانه هایشان بیرون کنند. نتیجه این اقدام این شد که مقاومت در غزه به صهیونیست ها هشدار داده تا آنها دست از اقدامات خود بردارند و مقاومت اعلام کرده که در این زمینه کوتاه نمی آید.

این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد: بنابراین حمله به غزه یک واکنش بود نه اقدام آن هم واکنش به پاسخی که از سوی مقاومت به آنها داده شده بود.

رضوی تصریح کرد: با توجه به این که قرار بود انتخابات در فلسطین برگزار شود از ابتدا مشخص بود که رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد تا انتخابات شکل بگیرد و تلاش زیادی کرد تا انتخابات به تعویق بیفتد زیرا با توجه به نظر سنجی ها جریان حماس و گروه مقاومت قطعا رای بالایی را کسب می کردند.

وی با تاکید بر این که صهیونیست ها همواره تلاش می کنند تا مساله روز قدس را تحت الشعاع قرار دهند گفت: تنها راه باقی مانده برای فلسطینی ها انتفاضه همه جانبه است و روز قدس باید بتواند با انتفاضه جدید راه جدیدی را برای فلسطینی ها باز کند و فضا را در کرانه باختری تغییر دهد.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان اظهار کرد: شروع انتفاضه جدید مهمترین مساله‌ای است که می تواند در ادامه فلسطینی ها را پیروز کرده و آزادی قدس را هر چه زودتر فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha