• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400021610752
  • منبع : نمایندگی سمنان

امدادرسانی تیم های امدادی هلال احمر به حادثه‌دیدگان از آبگرفتگی‌های اخیر در استان سمنان

امدادرسانی تیم های امدادی هلال احمر به حادثه‌دیدگان از آبگرفتگی‌های اخیر در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، از امدادرسانی به حادثه‌دیدگان از آبگرفتگی‌های اخیر در منطقه سرکویر، معلمان و حسینان در شهرستان دامغان خبر داد.

دکتر مظفر محمدخانی در تشریح عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر در سیل و آبگرفتگی ۲۴ ساعت گذشته استان، اظهار کرد: با دریافت هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی از نقاط استان برنامه‌ریزی جهت ارتقای توان آمادگی و پاسخگویی به موقع و ارائه خدمات رسانی در دست پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به بارش‌های دو سه روز اخیر در نقاط مختلف استان اضافه کرد: به دنباب آبگرفتگی و وقوع حادثه سیل در روستاهای معلمان و حسینان در محدوده محور دامغان به جندق به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اطلاع داده شد که بلافاصله 7 تیم عملیاتی به منطقه اعزام گردیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: 23 نیروی امدادی در قالب 7 تیم با تجهیزات مربوط به جستجو و نجات در سیلاب به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند.

محمدخانی گفت: در این امداد رسانی‌ها 7 خودروی امدادی و 15 دستگاه پمپ اعم از لجن کش، کف کش بکارگیری شده است.

وی افزود: تخلیه آب 25 باب منزل مسکونی، کمک به خودروهای گرفتار در مسیر سیلاب، توزیع اقلام امدادی و زیستی و همچنین بسته های غذایی ۷۲ ساعته بین خانوارهای آسیب دیده از سیل از دیگر اقدامات انجام شده توسط هلال احمر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود: عملیات امدادرسانی به متاثرین از سیل و آب گرفتگی تا زمان عادی شدن شرایط همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این چند روز پیش از این نیز به دنبال وقوع سیل در برخی روستاهای شهرستان های شاهرود و میامی، امدادگران به سرعت در مناطق آسیب دیده از بارش های اواسط هفته حضور یافته و به هم استانی ها خدمات رسانی کردند.

محمدخانی گفت: تیم های امدادی هلال احمر در این عملیات ها با حضور در روستاهایی نظیر: خرقان و جنگل ابر در بسطام شاهرود و روستای ارمیان میامی به آسیب دیدگان از سیلاب های اخیر خدمات دهی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha