• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400021610861
  • خبرنگار : 71620

وبینار "قدس شریف محور همگرایی و وحدت جهان اسلام"

راه علاج تنش‌های فلسطین از زبان رایزن فرهنگی ایران در افغانستان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با استناد به بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد فلسطین و روز قدس در مورد راه علاج تنش‌ها و بحران‌های فلسطین گفت: طرح چهار مرحله‌ای که شامل بازگشت همه آوارگان فلسطینی به کشورشان، برگزاری انتخابات و مراجعه به آراء مردم اصیل این سرزمین و همچنین تشکیل نظام سیاسی و در نهایت تصمیم گیری در مورد افراد که از جاهای دیگر به زور و یا توسط اشغالگری وارد شده‌اند، راه علاج فلسطین است.

به گزارش ایسنا، غلام حسین شیرزاد همزمان با فرارسیدن روز قدس، در وبینار دفتر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان با عنوان «قدس شریف، محور همگرایی و وحدت جهان اسلام» گفت: همانگونه که قضیه فلسطین از دیدگاه امام خمینی (ره) اهمیت داشت از نظر امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اهمیت ویژه دارد. این بحث از سه منظر دینی، انسانی و سیاسی قابل بررسی است. اول از نظر دینی و اسلامی که فلسطین جزء کشورهای اسلامی بوده و مقام رهبری حمایت از مردم این سرزمین و دفاع از قدس را یک واجب دینی و اسلامی دانسته و کشته شدگان دراین مسیر را نیز شهید تلقی می‌کند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان افزود: از نگاه انسانی نیز مقام معظم رهبری بحث فلسطین را دفاع از کرامت و شرافت انسانی می‌داند و به عنوان یک واجب انسانی همواره آن را مطرح کرده‌اند. ایشان مسئله فلسطین را از بعد سیاسی نیز می‌نگردند و معتقدند که حمایت از فلسطین را در واقع تعیین سرنوشت یک ملت مسلمان تحت شکنجه و ستم است.

شیرزاد افزود با استناد به بیانات رهبری در مورد روز قدس اظهار کرد: طرح علاج و یا راه حل معضل فلسطین بیش از سه دهه است که مطرح شده و در این مورد طرح چهار مرحله‌ای که شامل بازگشت همه آوارگان فلسطینی به کشورشان، برگزاری انتخابات و مراجعه به آراء مردم اصیل این سرزمین و همچنین تشکیل نظام سیاسی و در نهایت تصمیم گیری در مورد افراد که از جاهای دیگر به زور و یا توسط اشغالگری وارد شده‌اند را بارها مطرح شده است. اینکه امام گفته بود باید اسرائیل از منطقه محو و نابود شود در واقع با این طرح چهار مرحله‌ای مقام معظم رهبری قابل اجرا وعملی سازی است.

وی افزود: در قضیه فلسطین یکی از جهت‌های درگیر خود مردم فلسطین هستند که دو تا راه حل بیشتر ندارند، یا سازش با اشغالگران که راحل شکست خورده است و دیگر راه منطقی و آن مبارزه با رژیم اشغالگر وحامیان آن. از دیدگاه رهبری، وظیفه جهان اسلام حمایت از مقاومت مردم فلسطین و قطع کامل روابط با رژیم اسرائیل است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در پایان گفت: از دید مقام رهبری نظام سلطه یا حامیان این رژیم اگر واقعاً به دنبال راه حل هستند باید رویکرد معقولی را اتخاذ کنند و آن اینکه حمایت مطلق از اسرائیل را کنار بگذارند و به آراء عمومی مردم مراجعه کنند که چه می خواهند و در واقع دموکراسی را به قول خودشان حد اقل در قضیه فلسطین عملی کنند. در مدت سی سال مقام معظم رهبری حدود پنجاه بار به قضیه فلسطین و راه حل در این مورد اظهار نظر داشته و طرح علاج ذکر شده را مکرراً مطرح کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha