• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400021610877
  • خبرنگار : 71565

وبینار «قدس شریف، محور همگرایی و وحدت جهان اسلام»

جعفری: مسلمانان باید از روز قدس برای وحدت بهره برداری کنند

جعفری: مسلمانان باید از روز قدس برای وحدت بهره برداری کنند

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان با اشاره به برقرار شدن رابطه سیاسی میان برخی کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع موجب شرمساری است و تاریخ این خیانت را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد حسن جعفری، دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در وبینار «قدس شریف، محور همگرایی و وحدت جهان اسلام» گفت: همصدایی و همدردی با مردم فلسطین را در روز جهانی قدس وظیفه ایمانی و دینی هر مسلمان معتقد می دانم، روز جهانی قدس که توسط رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بنیان گذاری شد نماد وحدت و برادری همه مسلمانان جهان است.

وی افزود: هفت دهه است که مردم فلسطین تحت سیطره رژیم صهیونیستی اسرائیل قرار دارند و ایجاب می کند که مسلمانان یکصدا حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کرده و کوشش کنند که قبله اول مسلمین را از چنگ رژیم اسرائیل نجات بدهند، گروه های افراطی که در افغانستان جنگ و خشونت به راه انداخته اند و دم از خروج نیروهای خارجی و بیگانه ستیزی می زنند اگر راست می گویند بروند در سرزمین فلسطین جهاد کنند اما متاسفانه چنین اراده ای ندارند، زیرا این گروه ها در حقیقت ساخته و پرداخته خود استکبار جهانی هستند و می خواهند مسلمانان و کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان اظهار کرد: روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) بنیان گذاری شد و امروز مورد حمایت بی دریغ رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای قرار دارد، روز قدس به عنوان روز نمادین و تاریخی سبقه دینی دارد و مسلمانان باید از آن برای وحدت بهره برداری کنند که اگر بی توجهی کنند دیر خواهد شد، متاسفانه بعضی از کشورهای اسلامی بجای حمایت از مردم فلسطین و تحریم رژیم اسرائیل به نحوی طرح ترامپ یا همان معامله قرن را صحه می گذارند و با اسرائیل رابطه سیاسی برقرار می کنند و این مایه ننگ و شرم ساری برای امارات، بحرین و سایر کشورهای اسلامی است.

جعفری همچنان بیان داشت: تاریخ این خیانت حکام کشورهای اسلامی را که با رژیم جعلی اسرئیل رابطه برقرار می کند در حالیکه قدس و قبله اول مسلمانان را عملاً در چنگ دارد و به مردم فلسطین ظلم روا می دارد فراموش نخواهد کرد، این زمامداران که در حقیقت مزدور آمریکا و غرب هستند خلاف میل ملت‌هایشان به صدای استکبار جهانی لبیک می گویند در حالیکه فعلا اولویت همه کشورهای اسلامی آزادی قدس از چنگ اشغالگران است.

وی در پایان اضافه کرد: مسلمانان یکپارچه و متحدانه در راستای آزادی بیت المقدس و حمایت مردم فلسطین گام بردارند و یقیناً این حرکت متحدانه می تواند مایه حیات و سعادت برای مسلمین جهان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha