• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400021610969
  • خبرنگار : 71475

دیدار وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان

دیدار وزیر خارجه فرانسه با رئیس جمهور لبنان

وزیر خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) در جریان سفرش به بیروت با رئیس جمهور لبنان دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه که امروز پنجشنبه به منظور انجام رایزنی‌هایی با هدف خارج کردن لبنان از وضعیت رکود سیاسی وارد این کشور شد، با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار و گفتگو کرد.

لودریان در پی این دیدار بدون هیچگونه توضیحی درباره محتوای آن کاخ بعبدا را ترک کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری لبنان، رئیس جمهور عون طی این نشست تأکید کرد که تشکیل یک دولت جدید که از اعتماد پارلمان برخوردار باشد اولویت اصلی است.

وی خاطرنشان کرد که با وجود موانع داخلی و خارجی و عدم همسویی افراد ذیربط در پیروی از اصول قانون اساسی در حوزه تشکیل دولت‌ها، تلاش خود را برای رسیدن به نتایج عملی ادامه خواهد داد.

عون خواستار کمک اروپا برای بازگرداندن اموال قاچاق شده به خارج از کشور شد و گفت، این امر به تحقق اصلاحات کمک می‌کند و انجام اصلاحات لازمه پیشرفت لبنان و بازگرداندن اعتماد لبنانی‌ها و جامعه بین المللی است.

عون همچنین در پیامی به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، از اهتمام مستمر وی به لبنان و کمک آن در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی تشکر کرد.

لودریان در آستانه سفرش به لبنان گفت که حامل پیام شدید اللحنی برای مسئولان سیاسی این کشور است که در روند تشکیل دولت کارشکنی می‌کنند.

انتظار می‌رود وی متعاقبا با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار کند.

بنا بر این گزارش، به رغم فشارهای بین المللی علیه لبنان برای تسریع در تشکیل دولتی که قادر به اجرای اصلاحات اقتصادی ضروری باشد و انتظارها برای آن به طول انجامیده، اما این کشور همچنان در بن بست سیاسی به سر می‌برد.

در همین راستا، شبکه "الجدید" گزارش داد، تا این لحظه زمان مشخصی برای دیدار لودریان با سعد الحریری، نخست وزیر مکلف اعلام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha