• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400021610970
  • خبرنگار : 71620

وبینار "قدس شریف محور همگرایی و وحدت جهان اسلام"

حسینی: امام خمینی نخستین معترض اشغال فلسطین بود

رهبر حزب عدالت و توسعه افغانستان گفت: امام خمینی (ره) از آغاز شکل گیری اسرائیل در فلسطین برای اولین بار اعتراض و اشغال سرزمین وحی را توسط رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی همزمان با فرارسیدن روز قدس، در وبینار دفتر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان با عنوان «قدس شریف، محور همگرایی و وحدت جهان اسلام» گفت: نگاه امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فلسطین یک نگاه محوری و استراتژیک است چنانچه در فراز از جملات با معنا و مفهوم تاکید می کند که روز قدس روز حیات اسلام است.

رهبر حزب عدالت و توسعه افغانستان با استناد به سخنان امام خمینی (ره) گفت: ایشان از روز جهانی قدس به نام روز هوشیاری و بیداری مسلمانان یاد می‌کردند و به همین دلیل روز را به این موضوع اختصاص می‌دهد. روز قدس که بنیان گذار آن امام خمینی(ره) است، همه ساله در جمعه آخر رمضان از سوی مسلمانان و حتی آزادی خواهان جهان گرامی نگه داشته شده و درقالب مختلف مظلومیت مردم فلسطین وظلم اسرائیل جعلی یاد آوری می‌شود.

حسینی ادامه داد: نگاه امام خمینی (ره) به روز جهانی قدس و مردم فلسطین فراتر از جهان اسلام توسعه پیدا می‌کند چنانچه در جایی می‌گوید که روز قدس روز مبارزه مستضعفین در برابر مستکبرین جهان است. با توجه به نیت و ایمان حضرت امام که حمایت از مردم فلسطین را با صدق دل و پاکی روح برای مسلمانان جهان بیان کردند، امروز مورد استقبال قرار گرفته و از روز جهانی قدس با احساس خاص حمایت می‌کنند.

رهبر حزب عدالت و توسعه افغانستان در پایان اظهار کرد: فردا جهانی قدس فرا می‌رسد و ما شاهد این هستیم که دسته‌های مختلف و مراکز فرهنگی و دینی برای گرامی داشت از این روز آمادگی می‌شوند تا به یک نحو از این روز تجلیل کنند. روز جهانی قدس که از آن به روز همبستگی مسلمانان جهان نیز یاد می شود همه ساله در نقاط مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی از سوی جریان‌های آزادی خواه گرامی‌داشت و فلسفه و اهداف آن از سوی دانشمندان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha