• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400021611089
  • خبرنگار : 71038

عراقچی : کار سختی در پیش رو داریم/ مشکلات باید از طریق مذاکره حل شوند

عراقچی : کار سختی در پیش رو داریم/ مشکلات باید از طریق مذاکره حل شوند

رییس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین ،با بیان اینکه فردا جلسات کمیسیون مشترک برجام دوباره از سر گرفته خواهد شد، گفت: این دور چهارم مذاکرات وین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی با بیان اینکه ما روندی را که در سه دوره قبل شروع کردیم را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد : همانطور که قبلاً گفته شد، ما در مسیری مشخص قرار گرفته‌ایم ،حداقل در مورد مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد گرچه موانع جدی در این مسیر وجود دارد.

 این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ما از راه درازی را در پیش رو داریم و به هیچ وجه نمی شود زمان بندی برای آن پیش بینی کرد افزود: اگر بخواهیم وارد بحث زمان‌بندی شویم فکر می کنم که یک مقدار غیر واقع بینانه است.

 معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ما تلاش خواهیم کرد که هرچه زودتر این کار انجام شود، گفت: با این حال تعجیل بی‌مورد هم نخواهیم کرد، تعجیلی که باعث کاهش دقت شود نخواهیم کرد و اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را  نیز نمی دهیم.

 وی با بیان اینکه با دقت کارمان را انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که وجود دارد ، بعضا مشکلات جدی است و باید از طریق مذاکره و پیدا کردن راه حل های مذاکراتی حل و فصل شوند .

رئیس تیم مذاکره کننده ایران با بیان اینکه کار سختی را در پیش رو داریم افزود:  امیدواریم که بتوانیم ان‌شاءالله در زمان کوتاه تر ی این مذاکرات را به سرانجام برسانیم ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد اولویت اول دقت است  روی منافع ملی ایران، تأمین منافع ملت ایران و تأمین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران است که بارها بیان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۶ ۲۳:۱۲

شما مطمئن باشید که دراین دوره ازمذاکرات غرب ودر راس ان امریکا تا پبش از انتخابات ایران امتیازاتی که به نفع تیم اصلاح طلب تمام شودخواهد تا مردم احساس حل مشکل به انها دست دهید ولی واقعیت چیز دیگر خواهد بود وتحریم ها سر جای خود باقی خواهد ماند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۰:۴۱

یه چیزی هستکه بنظرم لازم است بگم و تیم مذاکره کننده بدونن،اینه که مشکل ما شماها هستید نه تحریم و آمریکا و...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۱:۱۵

شما میخواهید اونارو راضی کنید یا اسم درکنید بابا مثل اونا پاتونو توکفش خودتون کنید بگید هروقت تحریمهارو برداشتید ماهم برمیگردیم بخدا اگه ایران از تعهداتش عقب نمیرفت صدساله دیگه اینا مذاکره نمیکردند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۱:۱۹

اگه غنی سازی رو بالا ترببرید اونا مجبور میشن تن به خواسته هاتون بدن نمونه ازوقتی یمنی ها دارن خوب بمباران میکنند عربستان ادم شده مذاکره کنه بابا شما هنوز دشمنتونو نشناختید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۶:۰۰

جون بکنید دیگه اخه دیگر عمرمون تموم شد اصلا زندگی مردم براتون مهم نبست شما تو عشق و حال خودتون باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۷:۲۰

مذاکره باشیطان.میخوان بااین حرفا انتخاباتوبه نفع خودشون تموم کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۰۹:۳۴

از این صحبت های اقای عراقچی اینطور برداشت میشود که یانکی ها حاضر به دادن کوچکترین امتیاز به ایران نیستند و این مذاکرات بی حاصل و اتلاف وقت است.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۵

مگر خسارت بس نیست چرا دست از خیانت بر نمی دارید غربی ها که شما را آدم حساب نمی کنند خودتون خجالت بکشید دست از مذاکره بر دارید دیگه ذلت کافی است.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۷ ۱۲:۱۳

برجام بزرگترین خیانت به منافع ملی ایران عزیز و بزرگترین خدمت به استکبار جهانی بود و برجام خسارت محض و سم مضاعف بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۹:۱۳

جناب عراق چی : وزارت خارجه تا به حال کدام مشکل مهم و مطرح مملکت را با مذاکره حل کرده که این دومی اش باشد ؟