• جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400021711224
  • منبع : نمایندگی اردبیل

پیام مشترک امام‌جمعه و استاندار اردبیل:

روز قدس تجلی همبستگی و بیداری امت اسلام

روز قدس تجلی همبستگی و بیداری امت اسلام

ایسنا/اردبیل آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و اکبر بهنامجو استاندار اردبیل با صدور پیامی مشترک روز قدس را تجلی همبستگی و بیداری امت اسلام برای آزادی قدس شریف و انزجار از رژیم جعلی اسراییل عنوان کردند.

 در این پیام که روز پنجشنبه انتشار یافت، آمده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال که با ابتکار بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با نیت اتحاد، انسجام و قیام مسلمانان در برابر ظلم و اشغالگری رژیم جلاد صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان روز جهانی قدس نامیده شد.

همچنین در این پیام تاکید شده است: امروز در پرتو عنایات خداوند منان، به مدد مقاومت اسلامی و همراهی برخی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان، فلسطین اشغالی توانسته است حقانیت خود و نامشروع بودن رژیم کودک‌کش صهیونیستی را در افکار عمومی جهان تثبیت نماید و روز قدس نیز فرصتی است تا بار دیگر جهانیان بر عمق جنایت‌هایی که به دست سفاک‌ترین سیاست‌پیشگان در حق این ملت نستوه اعمال می‌شود، آگاه‌تر گردند.

در بخشی از این پیام عنوان شده است: امسال در حالی روز قدس را گرامی می‌داریم که بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، راهپیمایی سالانه روز قدس برگزار نمی‌گردد اما با درک شرایط حساس منطقه، همسو با آرمان‌های والای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و همدل با ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی تمامی طرح‌ها و توطئه‌های خائنانه غاصبان را محکوم و حمایت خود را از ملت مقاوم و مبارز فلسطین اعلام می‌کنیم.

در ادامه این پیام نیز آمده است: از خداوند قادر متعال مسالت می‌نماییم در ظهور پرنور آخرین ذخیره برحق و حجت الهی، حضرت بقیه الله الاعظم (عج) تعجیل فرماید تا در حضور آن امام همام، آزادی اولین قبله‌گاه مسلمانان محقق شود و برچیده شدن ظلم ستمگران عالم را شاهد باشیم.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۵۸ از سوی امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز قدس نام‌گذاری شد.

از آن زمان مردم در نقاط مختلف منجمله بسیاری کشورهای اسلامی و غیراسلامی از ترکیه و اندونزی تا انگلستان و آمریکا برای حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و محکوم کردن جنایت‌های حکومت اشغالگر صهیونیستی راهپیمایی برگزار و شعارهای استکبارستیزانه سر می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha