• جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400021711242
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

روز جهانی قدس الهام بخش وحدت و انسجام مسلمین است

روز جهانی قدس الهام بخش وحدت و انسجام مسلمین است

ایسنا/هرمزگان روز جهانی قدس، روز نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است؛ روزی که نماد صف بندی آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیست و به فرمایش حضرت امام(ره) روزِ حیات اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: روز جهانی قدس یادگار همیشه جاوید ابراهیم زمان و احیا کننده اسلام ناب محمدی در قرن حاضر، حضرت امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به اینکه روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی و اراده مسلمانان و مظلومان جهان در بازپس‌گیری قبله اول مسلمین از چنگال اشغالگران قدس شریف است، تصریح کرد: قدس تنها یک جغرافیا نیست که یک آرمان است بلکه یک امت است همه امت اسلامی باید بدانند که تکلیف  عزت و ذلت مسلمین در قدس شریف تعیین می شود.

وی با بیان اینکه قدس را باید نقطه آغازین مبارزه و ‎مقاومت خود در برابر نظام سلطه جهانی قرار دهند، اضافه کرد: گرچه امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس برقرار نیست اما فریاد امت اسلامی از زبان ولی امر مسلمین جهان بر سر صهیونیستها و حامیانشان و عروسک‌های خیمه شب بازی منطقه ای آنان فرود خواهد آمد و اراده حتمی و تخلف  ناپذیر الهی مبنی بر نابودی کفر و استکبار و پیروزی مستضعفان و صالحان را نوید خواهند داد.

استاندار هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی و رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست های غاصب، از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نیز در این راستا با ابتکار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت.

فریدون همتی اظهار کرد: ملت ایران اسلامی حامی فلسطین و پرچمدار مبارزه با رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی و محور مقاومت در برابر این رژیم بوده و پای این آرمان الهی خود ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: قدس نخستین قبله گاه مسلمانان است و در کلام نورانی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز از فلسطین به عنوان پاره تن اسلام تعبیر شده که بیانگر اهمیت این سرزمین و به خصوص قدس شریف برای تمامی مسلمین عالم است.

همتی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی وحدت و انسجام مسلمین و پیشگام دفاع از مردم فلسطین بوده است و روز جهانی قدس که برای آزادی خواهان جهان الهام بخش بوده به سرمنشایی برای وحدت و انسجام مسلمانان در دفاع از قدس شریف تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه وحشی گری رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین، هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و قطعا غده سرطانی رژیم صهیونیستی، با همدلی و اتحاد جامعه اسلامی در مبارزه با این رژیم اشغالگر، از صفحه روزگار محو خواهد شد، اضافه کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، از مردم شریف هرمزگان می‌خواهم با استفاده از امکانات موجود از طریق فضای مجازی، حمایت خود از مردم فلسطین و آرمان رهایی قدس شریف را اعلام می‌کنند تا موجب دلگرمی بیشتر این ملت مظلوم در مبارزه علیه صهیونیست ها شوند و به فضل الهی در آینده نزدیک شاهد نابودی رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی باشیم.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در گفت و گو با ایسنا، افزود: موضوع  قدس امروزه به نمادی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است. آنان که دوست دارند زیر بار ظلم نروند و تن به ذلت ندهند. و شعارشان هیهات من الذله است. هر انسان آزاده‌ای در دنیا می داند که تجاوزگری و غارتگری اسرائیل غاصب عامل اصلی فساد و تباهی در منطقه است.

حسین رئیسی تصریح کرد: امام امت(ره) با هوشیاری و ذکاوت سیاسی این روز را  نامگذاری نمودند تا به عنوان پیوند دهنده آزادی‌خواهان جهان باشد  و  در طول تاریخ دفاع از مظلوم زنده بماند. راهی که قبل از آن انبیا الهی و جد  بزرگوارشان حسین‌بن‌علی (ع) رفته بودند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس اضافه کرد: امید است مسلمانان جهان با وحدت و یکپارچگی و بصیرت و آگاهی و اتحاد و همدلی ، بستر نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف را فراهم نمایند.

وی در پایان اظهار کرد: از ملت هوشیار و بیدار ایران به خصوص مردم هرمزگان و دلاورمردان حوزه شرق هرمزگان خواستارم امسال که زمینه حضور در راهپیمایی فراهم نیست در فضای مجازی به گونه‌ای اقدامات اسرائیل غاصب در منطقه را محکوم و پشتیبان همیشگی مردم مظلوم فلسطین باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha