• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۳۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400021811513
  • خبرنگار : 71635

سفر در ایام عید فطر ممنوع است

سفر در ایام عید فطر ممنوع است

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر ممنوعیت سفر در ایام تعطیلات عید فطر گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس جهش‌یافته این کار ضروری است بنابراین هر نوع سفر هوایی و زمینی ممنوع است‌.

به گزارش ایسنا، محسن فرهادی درباره محدودیت و ممنوعیت اعمال‌شده برای سفرهای عید فطر گفت: در مصوبه کلیه سفرها و عبور و مرور ممنوع اعلام شده است‌. البته بلیت برخی پروازها قبل‌تر فروخته شده است که باید وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط تمهیداتی بیندیشند تا سفرها و مراودات بویژه زمینی از روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) ساعت ۲ بعدازظهر تا روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) ممنوع شود.

وی افزود: در واقع این کار یک نوع قرنطینه تردد بین استانی است و هیچ سفری نباید انجام شود و اراده بر قطع سفرها است. دلیل این کار هم مشخص است، زیرا تردد جمعیت انتقال گونه‌های جدید ویروس کرونا که در استان‌هایی مانند یزد و ... را تسهیل می‌کند و خدایی‌نکرده سفرها منجر به گسترش سوش‌های جهش یافته نشود.

فرهادی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: در مورد سفرهای جاده‌ای نیروی انتظامی مکلف شده است تا راه‌ها را ببندد و اجازه تردد ندهد. با برنامه‌های نیروی انتظامی طبیعتا هم باید خودرو را بازگرداند و هم اعمال جریمه صورت گیرد و این موضوع شامل همه‌ استان‌های کشور است و کاری به رنگبندی شهرها نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۱۵:۱۳

سلام اگر از همان اول مسافرتها لغو شده بود و جریمه رو بالا تر می بردید کسی دیگه از خونه نمی رفت بیرون تا این بیماری کرونا لعنتی میرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۲۰:۴۷

جریمه هیچ فایده ای نداره باید گواهینامه را باطل می‌کردند و تا چند سال از گرفتن گواهینامه محروم می‌کردند . اونی که مسافرت میره اینقدر خرج می‌کنه که جریمه براش مبلغی نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۱۵:۲۱

خدا خیرتون بده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۱۶:۰۶

خداقوت.....تورو خدا این طرح روتا تابستان ادامه بدین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۶:۴۱

خدا خیرتون بده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۱۶:۴۹

سلام ..این کارو باید از اول انجام میشد تا از شیوع کرونا جلوگیری میکردین الانم دیر نیست اگه بتونید با حریمه های سنگین وبستن راه ها ..با تشکر از زحمت های تمام پرسنل

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۱۶:۵۹

چجوریه توی شهرما پر از مسافر داره میشه ؟ اینا از کجا دارن میان؟ شما حداقل دو یا سه روز زودتر باید جلوی مسافرت رو میگرفتی و بعداعلام میکردید چون تا اعلام کردین همه ساک بدست راهی شمال شدن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۱۷:۴۱

فقطبا بستن راههای ورودی وخروجی امکان پذیراست.شماروبه خدااینکاروبکنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۲۰:۵۱

فقط باطل کردن گواهینامه و محروم از گرفتن گواهینامه به مدت چند سال راهش هست وگرنه ملت نه از جریمه ترس داره نه کرونا رو جدی میگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۲۱:۵۷

کار خوبی میکنید ، بکنید تا همه چی درست بشه ، خسته شدیم از این ویروس ، زیادتر کنید تا زودتر تموم بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۲۳:۴۸

کاشکی این وسط برگه های تردد واین چیزا ندین قاطعانه باسفرها برخوردکنین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۰۰:۲۴

کاش راه هارا ببندید و نگذارید مردم از شهر های خارج شوند و جریمه هم زیاد بگیرید