• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400021811777
  • خبرنگار : 71516

خالد مشعل: برای توقف تجاوزات در قدس تماس‌های بین‌المللی زیادی گرفتیم

خالد مشعل: برای توقف تجاوزات در قدس تماس‌های بین‌المللی زیادی گرفتیم

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج اعلام کرد، این جنبش برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی با طرف‌های بین‌المللی تماس‌های زیادی گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج گفت: مسئله قدس ما را گردهم آورده است و تجاوز به مسجدالاقصی مسئله بسیار خطرناکی است. آنچه ساکنان قدس انجام دادند اقدامی قهرمانانه بود و نبرد ملی را ترسیم کردند. هیچ کسی نباید از زیر بار مسئولیت‌های خود شانه خالی کند. من تماس‌های فوری با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی برای اعلام مخالفتمان با تجاوزات اسرائیل در قدس برقرار کردم. ما همبستگی کامل خود را با ساکنان پایدار قدس اعلام می‌کنیم.

وی گفت: کسانی که به عادی‌سازی روابط می‌پردازند اهمیتی در این امت ندارند. آنچه در مسجدالاقصی می‌گذرد محرکی برای این امت خواهد بود. زمانی که به تجاوز پاسخ می‌دهیم از کسی اجازه نمی‌گیریم. مردم فلسطین حتی اگر تنها بمانند بر دشمن پیروز خواهند شد و لطمه زدن به قدس را نمی‌پذیرند.

مشعل گفت: دشمن صهیونیستی فکر می‌کرد ما قادر به واکنش نیستیم و از اوضاع سیاسی فلسطین سرخورده شده‌ایم اما اشتباه می‌کند. من از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبری رام الله می‌خواهم به مسئولیت‌های خود برای تکمیل فوری آشتی ملی و پایان دودستگی عمل کنند. نبرد بزرگتر مقابله با اشغالگران است نه انتخابات. استراتژی ما مقاومت فراگیر است. کرانه باختری باید همزمان با آمادگی غزه برای مقابله با دشمن در برابر اشغالگران، شعله‌ور شده و شعله انتفاضه را روشن کند.

مشعل در اظهارات روز جمعه گفت:‌ باید امشب اولین گام با یک خیزش سریع برای اعلام همبستگی با ساکنان قدس برداشته شود. باید همگان قیامی را برای کمک به قدس به راه بیندازند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha