• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400021811896
  • خبرنگار : 30054

در نصب پارکت به چه مواردی بایستی توجه کرد

در نصب پارکت به چه مواردی بایستی توجه کرد

در بازسازی و یا تعمیرات اولیه منزل یکی از نکات مهم انتخاب متریال مناسب برای کف خانه است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مدرن تجارت،  برای انتخاب متریال مناسب کف ساختمان با گزینه های زیادی مواجه می شویم که یکی از آنها پارکت است ، دانستن نحوه استفاده از پارکت می تواند به زیبایی منزل کمک کند.

 تراز بودن:

کف کار بایستی کامل تراز بوده و تمامی پستی بلندی و شیارها باید یکنواخت و تراز گردند، در غیر اینصورت به پارکت آسیب وارد می‌شود.

تمیز بودن سطح زمین:

کف کار بایستی کاملاً تمیز و عاری از هر نوع سنگریزه و شن و از این قبیل عوامل باشد. در غیر این صورت پس از نصب ممکن است لمینت آسیب دیده و دچار صدا ‌شود. یکی از عوامل بسیار مهم در نصب لمینت عدم سرایت رطوبت از کف می‌باشد. معمولاً کف‌هایی که با سیمان، موزائیک یا سنگ پوشیده شده باشند مستعد رطوبت هستند. همچنین طبقاتی که روی پارکینگ قرار دارند یا طبقه اول و یا زیرزمین می‌باشند به سبب سرد و گرم شدن کف و ایجاد تعریق، سطح آنها مستعد تنش رطوبتی و ایجاد آسیب لمینت می‌باشد. در این مواقع حتماً بایستی قبل از پهن کردن فوم یک لایه نایلون ضخیم روی کف پهن و در وسط پلاستیک آنها اورلب نمود. این کار باعث می‌گردد کف زمین نسبت به پارکت از نظر رطوبت کاملا عایق شده و لمینت آسیب نبیند.

فاصله از کناره ها:

از آنجا که لمینت ها در اثر گرما و سرما، منبسط و منقبض می‌گردد حتماً بایستی هنگام نصب از دیوار 8 تا 10 میل فاصله‌گذاری شود. در غیر این صورت هنگام انبساط لمینت تحت فشار قرار گرفته، کلیک‌ها آسیب دیده و نهایتاً لمینت اصطلاحاً قایقی می‌شود.

عدم قرار دادن اجسام سنگین روی لمینت:

همانطور که در بالا ذکر شد پارکت دارای خاصیت انقباض و انبساط می‌باشد، هر عاملی که مانع از این اتفاق شود به لمینت خسارت وارد می‌نماید یکی از این عوامل قرار دادن اجسام سنگینی مانند اپن، کمد و میزهای سنگین می باشد که جلوی حرکت و انبساط لمینت را می‌گیرند. علاوه بر این مناطقی که دارای طول بیشتر از 10 متر هستند باید طی نصب هر 7 تا 8 متر حدود 1 سانت بین لمینت‌ها فاصله‌گذاری انجام بپذیرد. تا انبساط پارکت مانع ناخن‌گیر شدن پارکت گردد. مورد آخر اینکه در مناطقی که کف آنجا پارکت لمینت است، اختلاف دمایی زیادی را نباید متحمل شود.

در هنگام خرید کفپوش به چه عواملی توجه کنیم:

میزان pvc :

یکی از مواد اولیه کفپوش، پودر pvc می‌باشد. در این مدل کفپوش‌ ها هر چه میزان pvc آن بیشتر و کیفیت آن بالاتر باشد کفپوش انعطاف و نرمی بیشتری داشته و شکنندگی آن به حداقل می‌رسد، که در نتیجه این امر کفپوش نصب بهتر و ضایعات کمتری را در بر خواهد داشت.

ضخامت:

کفپوش‌ها، در بازار معمولا در ابعاد 15*90 cm تولید می‌گردند. کفپوش‌های با کیفیت از ضخامت یکسان برخوردارند که عمدتا 2 میل می‌باشند. این عدم نوسان در ضخامت کفپوش نصب این کالا را بسیار تسهیل کرده مانع از درز انداختن کفپوش طی نصب می‌گردد. کفپوش‌های با کیفیت از ضخامت حداقل 2 میل برخوردار باشند و توصیه می‌گردد حتماً کفپوش‌هایی با ضخامت 2 میل خریدار کنند.

درز:

کفپوش‌های با برند متفرقه در بازار به دلیل برش با دستگاه‌های بی‌کیفیت دارای درز بوده و به خوبی در کنار هم جفت نمی‌شوند که این مورد یکی از بزرگترین ایرادات کفپوش‌های متفرقه در بازار می‌باشد که پس از نصب جلوه زشتی را روی سطح ایجاد نمایند. در هنگام خرید حتما این مورد را از فروشنده درخواست کنید که کفپوشی به شما ارائه دهد که درز نداشته باشد.

روکش (دکور):

روکش‌های وارداتی که دارای ضخامت بیشتری هستند بسیار کمتر دچار سایش شده، روی کفپوش به خوبی چسبیده و طبله نمی‌کنند و به کفپوش ماهیت بهتر و زیباتری می‌بخشد. همچنین این روکش‌ها قابلیت شست و شو دارند. استفاده از روکش‌های نامناسب باعث می‌شود کفپوش از رنگ خوبی برخوردار نباشد و سریعاً تغییر رنگ بدهد.

تنوع طرح و رنگ :

برندهای معتبر در انتخاب طرح و رنگ روکشها دقت و وسواس بیشتری به خرج داده که این به مشتریان قدرت و حق بیشتری در انتخاب می‌دهد. تنوع رنگ باعث می‌شود شما در انتخاب خود آزاد باشید و بتوانید کفپوش مناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خود خرید کنید.

چسبندگی به سطح :

از آنجا که کفپوش با چسب به سطح می‌چسبد دو مورد در میزان نصب بهتر کفپوش تأثیرگذار می‌باشد. مورد اول کیفیت خود کفپوش و مورد دوم کیفیت چسب مصرف می‌باشد. کفپوش‌هایی که کیفیت انعطاف بهتری دارند از قابلیت نصب بهتری برخوردارند همچنین کیفیت چسب مصرفی نیز تاثیر به سزایی در نصب این کالا دارد. معمولا چسب‌های خمیری و بی‌کیفیت چسبندگی خوبی بین کفپوش و سطح ایجاد نکرده و باعث بلند شدن لبه‌ها و طبله کردن کفپوش روی سطح زمین می‌شوند. در این مورد توصیه کارشناسان مبنی بر استفاده از چسب‌های صنعتی می‌باشد.

در خرید قرنیز به چه موارد توجه کنیم :

کیفیت مواد مصرفی:

قرنیز هایی که از مواد اولیه با کیفیت در تولید آن‌ها استفاده می‌گردد از شکنندگی کمتری برخوردار می‌باشند، در نتیجه هنگام نصب پرتی و ضایعات کمتری دارد و به راحتی فارسی‌بر می‌شود و به اصطلاح در هنگام نصب لب پر می‌شود.

ضخامت:

قرنیزهای با ضخامت بیشتر از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و هنگام نصب ضایعات آن به حداقل می‌رسد. قرنیزها با ضخامت 8mm جهت نصب بسیار مناسب هستند.

نوع روکش:

روکش‌های وارداتی و ضخیم‌تر از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند. روکش‌های نازکتر که عمدتاً داخلی هستند از روی قرنیز جدا شده و پوسته پوسته می‌گردند. در نتیجه قرنیز دارای ظاهری زشت و ناپسند می‌گردند. همچنین تنوع طرح و رنگ و قابل شست و شو بودن روکش‌ها از مزایای مهم روکش‌های وارداتی هستند.

عرض قرنیز:

عرض استاندارد تولید قرنیز 7و 9 و11 سانت می‌باشد در بعضی موارد بعضی تولیدکنندگان عرض 6.5 و 8.5 تولید می‌کنند که باعث ظاهر نامناسب می‌گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha