• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400021812197

استاندار فارس مطرح کرد:

تزریق ۱۲۰ هزار دُز واکسن توسط علوم پزشکی شیراز

تزریق ۱۲۰ هزار دُز واکسن توسط علوم پزشکی شیراز

ایسنا/فارس استاندار فارس اعلام کرد که تاکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا به اعضای گروه‌های هدف تزریق شده است.

عنایت‌الله رحیمی شنبه ۱۸ اردیبهشت در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا در شیراز، گفت: استان فارس خوشبختانه در زمینه اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا، در کشور پیشتاز است.

او گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، جهرم و فسا و دانشکده های علوم پزشکی لار و گراش در انجام سریع واکسیناسیون علیه کووید۱۹ تلاش قابل قبولی را انجام داده‌اند.

رحیمی تاکید کرد که اکنون رتبه نخست واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در کشور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اختصاص دارد.

استاندار فارس با اشاره به وجود ۶ مرکز انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در شیراز، گفت: سالن های پیش بینی شده برای انجام واکسیناسیون در شیراز، بزرگ و دارای تهویه مناسب است.

رحیمی همچنین با اشاره به ایجاد یک مرکز واکسیناسیون خودرویی، گفت: بعد از تزریق واکسن به کادربهداشت درمان، بیماران خاص و ... اکنون گروه سالمندان بالای ۸۰ سال در حال دریافت واکسن هستند.

پایان واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال طی ۱۰ روز آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با بیان اینکه جمعیت سالمندان بالای ۸۰ هزار ساله استان فارس حدود ۸۰ هزار نفر است، گفت: از هفته گذشته تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به این گروه آغاز شده و امیدواریم طی ۱۰ روز آینده کار به پایان برسد.

دکتر مهرزاد لطفی گفت: طرح خودرویی واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در شیراز برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و سالمندانی که توان جسمی لازم را ندارند می توانند با خودرو به محل تزریق مراجعه کرده و تزریق واکسن آنها در داخل خودرو انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه مردم بدون اطلاع قبلی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و اطمینان داشته باشند اسامی افراد در لیست موجود است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در گروه های هدف به طور کامل، مرحله به مرحله انجام می شود و جای نگرانی نیست.

دومین مرکز واکسیناسیون خودرویی شیراز راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون علیه کرونا در شیراز، از پیگیری برای توسعه این مراکز با همکاری استانداری و ارگان های ذیربط خبر داد و گفت: راه اندازی تزریق واکسن در منزل و سیار در شیراز، دیگر برنامه های در دست اجرا، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

لطفی همچنین یادآور شد: در حال حاضر هیچ واکسنی از سوی دانشگاه در منزل تزریق نمی شود و لازم است مردم فریب افراد سودجو را نخورند.

رضایت شهروندان از مرکز واکسیناسیون خودرویی

جمعی از شهروندان در گفت و گو با ایسنا، ایجاد مرکز واکسیناسیون خودرویی را اقدامی در خور قدردانی دانستند.

این گروه از شهروندان شیراز با بیان اینکه شرایط کاملا بهداشتی را در اجرای این طرح شاهد بوده‌اند، از نظم حاکم بر اجرای این طرح نیز قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، استاندار و جمعی از مسئولان فارس، علاوه بر بازدید از مرکز واکسیناسیون خودرویی و هلال احمر، از مراحل آماده سازی بوستان دراک برای راه‌اندازی دومین مرکز واکسیناسیون خودرویی شیراز بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha