• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400021812252
  • خبرنگار : 71511

نورانی نژاد از تلاش برای تحقق شعار ایران برای همه ایرانیان خبر داد

سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت که باید یکپارچگی سیاسی و مدیریتی نهادهای مشابه و موازی، تناسب میان اختیارات و پاسخگویی نهادها، اعمال شفافیت و گزارش‌دهی به افکار عمومی سامان یابد.

به گزارش ایسنا، حسین نورانی نژاد، در جلسه رونمایی از برنامه انتخاباتی حزب اتحاد ملت، اظهار کرد: تحقق هدف و شعار ایران برای همه ایرانیان و احساس کرامت، عدم تبعیض، آرامش و رفاه هدف اصلی این برنامه است که از طریق برنامه ریزی برای تحقق اهداف مذکور  دنبال می‌شود و در آن یکپارچگی سیاسی و مدیریتی نهادهای مشابه و موازی، تناسب میان اختیارات و پاسخگویی نهادها، اعمال شفافیت و گزارش‌دهی به افکار عمومی سامان می‌یابد.

وی معتقد است: ارتقای شاخص‌های انتخابات آزاد و عادلانه از طریق تلاش برای نزدیک شدن به معنای واقعی انتخابات عادلانه، افزایش امکان کاندیدا داشتن همه اقشار شهروندان، حذف نظارت استصوابی و حزبی شدن انتخابات؛ رفع تبعیض از اقلیت‌های قومی و مذهبی، از طریق به کارگیری نخبگان آنها در سطوح بالای مدیریتی، تامین آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی اقلیت ها، اجرای برنامه های فقر زدایی و حفظ و اشاعه فرهنگ بومی؛ تقویت جامعه مدنی از طریق اصلاح قوانین و مقررات ناظر به آن، جلب مشارکت نهادهای مدنی در فرآیندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مرتبط، توجه ویژه به نهادهای مدنی معلمان، کارگران، بازنشستگان، زنان، محیط‌زیست و جلب مشارکت آنها در مدیریت ها، اصلاح قانون احزاب در جهت تقویت احزاب بزرگ و ملی از موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

نورانی‌نژاد افزود: از طریق تفاهم بر مفهوم امنیت ملت، حکومت باتوجه به ابعاد نرم وتفاهمی آن، ممانعت از دخالت نهادهای اطلاعاتی در امور غیر مرتبط با وظایف ذاتی آنها، یکپارچگی نظام امنیتی و تقسیم کار روشن و قانونی در مورد بخش ها و نهادهای امنیتی می‌توان به اصلاح ساختار دست یافت.

وی در پایان با اشاره به چالش های ایجاد شده برای جمهوری اسلامی توسط رسانه های فارسی زبان خارج نشین اظهار کرد: بازگشت روزنامه نگاران خارج از کشور به داخل و انجام فعالیت‌ها در چارچوب قانونی آزاد نیز از موضوعاتی است که در این برنامه به آن تأکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha