• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400021812298
  • منبع : روابط عمومی برنامه

تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد

تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد

آیین رونمایی تندیس "آیت الله هاشمی رفسنجانی" امروز شنبه 18 اردیبهشت، با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای شهر تهران و دکتر علی اصغر جعفری؛ مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تالار چهارم این موزه برگزار شد.

به گزارش ایسنا،در این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد و نام امام راحل، شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: اگر شهدا نبودند، امنیت فعلی را در کشور شاهد نبودیم و ما همیشه مدیون رشادت‌ها و زحمات شهدا و ایثارگران هستیم.

وی درباره لزوم ساخت تندیس از شخصیت‌ها و فرماندهان دفاع مقدس اظهار کرد: در همه کشورها از شخصیت‌های جنگ‌شان به انواع مختلف قدردانی می‌کنند؛ یکی از این روش‌ها ساخت تندیس و سردیس فرماندهان جنگ است تا چهره واقعی این بزرگواران در حالات واقعی کارزار جنگ نشان داده شود بنابراین اینگونه فعالیت‌ها برای همه دولت‌ها در اولویت قرار دارد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن قدردانی از ساخت تندیس آیت‌الله هاشمی توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موزه با ساخت تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از فرماندهان دفاع مقدس یاد ایشان را زنده نگه داشت و نسل آینده از این طریق می‌تواند با فرماندهان دفاع مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.
محسن هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همراهی اش با امام راحل (ره) افزود: کتابی از سوابق انقلابی ایشان با عنوان "هاشمی رفسنجانی و دوران مبارزه" منتشر کرده‌ایم که مجموعه اسناد مربوط به ساواک ایشان و دوران  پیروزی انقلاب اسلامی را از دیدگاه ایشان بررسی شده است.
وی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در تثبیت انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشت. در سال 1360 با بحران ترور آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و ترور و شهادت آیت‌الله بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر، عملا در صحنه ایران اسلامی جای خالی نیروهای انقلابی محسوس بود و در این فضا آیت‌الله هاشمی در کنار رهبر فقید انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، زحمات بسیاری برای تثبیت انقلاب اسلامی و عبور از بحران‌ها کشیدند.
رئیس شورای شهر تهران افزود: آیت‌الله هاشمی در سال 1362 با حکم فرمانده کل قوا، حضرت امام خمینی (ره) در عملیات خبیر در قد و قامت فرمانده در دفاع مقدس حضور داشت. همچنین در سال 1366-1367 حکم جانشینی فرماندهی کل قوا هم به ایشان تفویض شد. ایشان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی کشور زحمات بسیاری کشیدند.
وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود تا زمانی که آزادگان عزیزمان وارد ایران نشده‌اند، جنگ هنوز تمام نشده است. آیت‌الله هاشمی بهترین روز خود را آزادگی اسرای ایرانی (آزادگان) می‌دانست و در این مسیر قدم‌های شایسته‌ای برداشت. جای تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خالی بود و از زحمات دست‌اندرکاران این کار یعنی سردار باقری، دکتر جعفری و سردار کارگر تشکر می‌کنم که این استند جدید را به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزودند.
تندیس "آیت الله هاشمی رفسنجانی" توسط استاد هنرمند آقای کنگرانی در ابعاد "هایپر رئال" از جنس سیلیکون (منطبق با تصاویر و ابعاد واقعی ایشان در سال 1365 تا 1366دوران دفاع مقدس ) ساخته شده است.
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای تکمیل پروژه ساخت تندیس فرماندهان اتاق جنگ (هشت سال دفاع مقدس) در نظر دارد تا تندیس فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس را چون آیت‌الله العظم خامنه‌ای مقام معظم رهبری؛ محسن رضایی و... را در قالب تندیس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جانمایی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۸ ۲۲:۲۸

ایت الله رفسنجانیه یا امام جمعه پاوه؟ انگار امام جمعه پاوه رو نشوندن. اجبار هست مگه ساخت این چیزا. چند میلیون خرج کردن؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۰:۵۷

رفسنجانی باعدالت ترین شجاع ترین داناترین باسوادترین باهوش ترین وبهترین دولت مردبود خدایش بیامرزد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۸:۰۴

چند میلیون خرج کردن چه اشکالی داره ؟ این همه خرج الکی میکنیم تو کشورهای دیگه این چیزی نیست در مقابل اون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۹:۳۸

تو جبهه هم ایشون زحمت پشت میز نشینی رو می‌کشیدن!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۲:۱۱

اصلا شبیحش نیس اون تپل تر بود همیشه لبخند به لب داشت این نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۲:۲۲

احتمالا یه هاشمی رفسنجانی دیگریه اونی که می شناسیم این شکلی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۲:۴۱

این به همه چیز شبیه جز هاشمی رفسنجانی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۳:۱۳

باعرض سلام چونکه بنده با ایشان روابط دوستانه داشتم ازنظربنده بسیار ارزش قائل شدید یادش بخیر روحش شاد و یادش گرامی باد باشهدا محشور باشند رزمنده دفاع مقدس تیپ قدس کردستان سال 63الی 63

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۳:۲۵

داشتیم فراموشش میکردیم.تندیسش را گذاشتن جلومون.!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۳:۵۵

خدارحمتش کنه.گذشته ازمسائلی که درآخرعمراین عزیزبوجودآمدوقعایکی ازارکان نظام بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۳:۵۷

خدارحمتش کنه.تندیس خوب طراحی نشده خیلی بهترازاینهامیتونستن طراحیش کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۴:۱۲

۳۰درصد فاصله باچهره هاشمی داره به نظرمن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۴:۲۹

خدا هاشمی را بیامرزه ایشون بود خیلی ارزانی و اوضاع خوبی داشتیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۴:۴۷

نام نیک دیگران ضایع نکن. تابماند نام نیکت درجهان ‌‌؛ درمقابل زحماتی که آنها کشیده آن می‌توان گفت ای کمتری کاری است که جهت یادبودشان انجام شده؛ راهشان وایده شان مستدام باد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۵:۵۷

دقیقا ما داریم بت پرست ومجسمه پرست میشم.پول این مجسمه رو خرج بدبختا میکردن.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۶:۲۴

ان شاء الله بزودی زود شاهد رونمایی از تندیس روحانی و ظریف با‌شیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۶:۲۹

به تاریخ و رویدادها و به عملکردهای افراد در طول دوران و توجه به خانواده اش خیلی باید دقت کرد .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۶:۳۷

به نظر من باید دو تندیس از ایشان به یادگار گذاشته شود یکی مربوط به شخصیتی انقلابی مربوط به دهه ی تا شصت و دیگری مربوط به بعد از آن تا زمان فوت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۹:۴۸

شباهتش بیشتر به محسن آقای هاشمی ست تا به خود مرحوم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۰۳:۲۸

من تعجب هستم که شمایی که بهترازاین میتوانیدنقاشی وچهره نگاری کنیدچرانمادتصویرهاشمی غیرمعمول است وصورت رااینقدرمتورمش کردیدکه هاشمی واضح نیست؛من که نپسندیدم.!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۰۴:۴۳

تندیس چه بدردش میخوره.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۴۸

بهتر بود یک کسی که بیشتر اینکاره بود انتخواب میکردیم وپول بیشتری می دادید تا یک کار شبیه به خود ایشان می ساختن ،این کار شبیه پسرشان بیشتر است تا مرحوم رفسنجانی،

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۰۰:۱۶

روحش شاد، ولی این چیه ساختن؟ مگه قصدشون تمسخر آقای هاشمی بوده؟ اصلا شبیه ایشون نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۱۰:۰۳

بهتر نبود قهرمان های جنگ رو می‌ساختند؟