• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400021812318
  • خبرنگار : 71145

روسیه: تجاوزات به غیرنظامیان در قدس را محکوم می‌کنیم

روسیه: تجاوزات به غیرنظامیان در قدس را محکوم می‌کنیم

روسیه نسبت به افزایش شدید تنش در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد و تمام طرف‌ها را به اجتناب از خشونت فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای امروز شنبه به چند عامل که باعث تنش و درگیری در قدس شده اشاره کرد. روسیه تصمیم اسرائیل برای تخلیه اجباری فلسطینی‌ها از منازل‌شان در محله الشیخ جراح، تصویب طرح‌های ساخت و ساز ۵۲۰ واحد مسکونی جدید در شهرک هارحوما و کشته شدن دو فلسطینی‌ در حادثه رخ داده در ایست بازرسی سلام در غرب جنین در کرانه باختری را از جمله این عوامل برشمرد.

در این بیانیه آمده است: روسیه با نگرانی این رویدادها را دنبال می‌کند و شدیدا تجاوزات به غیرنظامیان مسالمت‌جو را محکوم می‌کند و از تمام طرف‌ها می‌خواهد دست از افزایش تنش بردارند.

روسیه بر موضع اولیه و ثابت این کشور که در قطعنامه‌های شورای امنیت منعکس شده، تاکید کرده؛ قطعنامه‌هایی که مصادره اراضی و دارایی‌های واقع شده در آنها و فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی در قدس شرقی را غیرقانونی می‌دانند.

طبق این بیانیه، گام‌های این چنین نقض قانون بین‌الملل و ممانعت از دستیابی به راه حل سیاسی مبتنی بر تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین در صلح و امنیت در مرزهای ۱۹۶۷ هستند.

این بیانیه در پی زخمی شدن بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۱۷ نیروی پلیس اسرائیل در جریان درگیری‌های شب گذشته در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود در قدس صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۳:۰۶

درمیدان حق طلبی سلاح دربرابرسلاح فقط کارسازست(زهی خیال کارشناسی ناکارامدوباطل ظریف وزیرخارجه متوقع نظام ضدظلم والهی ما)ودشمن صهیونیستی که روبه نیستی است انشاالله فقط زبان زوررامیفهمد.فلذابایدکشورهایی که مستقل و آزادوانساندوست خودرامعرفی میکنند وازقدرتمندان جهان هستند مانندروسیه وچین وهندوایران اسلامی سلاح برای دفاع مظلومان جهان بویژه فلسطینی ها قراردهندمگرنه اینستکه امریکاواروپایکجانبه سلاح میفروشندیارایگان به جبهه باطل میدهند.جالبست که حتی ایران به تنهایی بادراختیارقراردادن پهبادها(طیراابابیل)به مجاهدان مقاومت میتواندهم امریکای اشغالگروتروریست راازمنطقه تارومارکندوهم قدس شریف وفلسطین راآزادکند! 19/2/1400