• یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400021912545
  • خبرنگار : 71402

اتحادیه اروپا و آمریکا حمله وحشیانه به مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کردند

اتحادیه اروپا و آمریکا حمله وحشیانه به مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کردند

اتحادیه اروپا و آمریکا بمبگذاری روز شنبه مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل، پایتخت افغانستان را که به کشته شدن دست‌کم ۵۳ تن و زخمی شدن ۱۵۱ تن دیگر منجر شد، محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: اتحادیه اروپا در غم کسانی که عزیزانشان را در تازه‌ترین حمله تروریستی وحشتناک در افغانستان از دست داده‌اند، همدردی می‌کند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد، حمله به کودکان در مدرسه سیدالشهدا "نه تنها حمله به مردم افغان بوده، بلکه حمله به کسانی بوده است که در سراسر جهان به حقوق برابر زنان و دختران احترام می‌گذارند."

وزارت خارجه آمریکا هم این حمله وحشیانه را محکوم کرده و خواستار پایان یافتن فوری خشونت‌ها و حملات بی‌معنا به غیرنظامیان بی‌گناه شده است. راس ویلسون، کاردار آمریکا گفت این بمبگذاری یک حمله تروریستی و حمله به آینده افغانستان است.

تاکنون هیچکدام از گروه‌های شبه‌نظامی مسوولیت این حمله با خودروی بمبگذاری شده را در یک محله شیعه‌نشین کابل بر عهده نگرفته‌اند، اما اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان شبه‌نظامیان طالبان را به تشدید خشونت در این کشور متهم کرد.

ذبیح‌الله‌ مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در افغانستان مشارکت شبه‌نظامیان این گروه در حمله مذکور را تکذیب و گروه تروریستی داعش را مسوول آن دانست.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۱۲:۲۷

چرا نمایندگان اصولگرای مجلس این حمله وحشیانه را محکوم نمی کنند؟؟بهتر نیست بجای تفسیر فایل صوتی هرچه سریعتر این حمله ددمنشانه را محکوم کنند...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۰۱:۵۴

نیازی به محکومیت نیست برادر اینا به جای لفظ کلمه کشته از لفظ شهید استفاده کنن محکومیت پیش کش

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۰۱:۴۸

خیلی جالبه به شیعیان افغانستان رو کشته خطاب میکنید. فلسطینیان را شهید. خبرگذاری ها در رسالت خودشون صادق باشن و دور از مسائل سیاسی اخبار رو منعکس کنن