• یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400021912777
  • خبرنگار : 71588

فلسطین و اردن: قدس و مقدسات آن، خط قرمز هستند

فلسطین و اردن: قدس و مقدسات آن، خط قرمز هستند

وزرای خارجه فلسطین و اردن از جامعه جهانی خواستند اقدامات فوری و کارآمدی را برای توقف اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و ایمن الصفدی، همتای اردنی وی در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر، مقامات رژیم اشغالگر را مسئول تشدید تنش و اقدامات خطرناک در شهر قدس اشغالی دانستند.

دو طرف بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری و کارآمد از سوی جامعه جهانی برای توقف اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی تاکید کردند.

ریاض المالکی و ایمن الصفدی همچنین تاکید کردند که قدس و مقدسات آن خط قرمز هستند و اقدامات رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید و باعث تحریک احساسات دو میلیارد مسلمان می‌شود و جنایتی است که منجر به وقوع درگیری‌ها و پیشبرد منطقه به سمت تنش و بحران بیشتر می‌شود.

الصفدی تاکید کرد، بنا به دستور عبدالله دوم، پادشاه اردن، به تلاش خود برای حفاظت از مقدسات و هویت عربی، اسلامی و مسیحی و وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس اشغالی و مقابله با تجاوزات و نقض‌های رژیم اشغالگر ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، عبدالمنعم العودات، رئیس پارلمان اردن از اتحادیه پارلمان‌های عربی و اتحادیه شوراهای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا نشست فوق العاده‌ای برای توقف نقض‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی تشکیل دهند.

العودات در پیام‌هایی به رؤسای اتحادیه‌های عربی و اسلامی خاطرنشان کرد: ما امروز خواستار اتخاذ موضعی هستیم که بیانگر وحدت و همبستگی امت عربی با ملت برادر فلسطین، احترام به مقدسات آنها و عربیت شهر قدس اشغالی با استفاده تمامی امکانات باشد.

وی همچنین بر لزوم برگزاری نشست‌های فوق‌العاده از طریق هماهنگی تلاش‌های مشترک در دو سطح عربی و اسلامی، ایجاد طرحی برای توقف این تجاوزات و تحریک کشورهای فعال و موثر و سازمان‌های بین‌المللی برای اتخاذ اقداماتی که به اشغالگری پایان داده و اجازه دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود را بدهد، تاکید کرد.

در نتیجه درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای رژیم اشغالگر در روز جمعه در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود در شهر قدس ۲۰۵ فلسطینی زخمی شدند. این درگیری‌ها شنبه شب نیز ادامه داشت و نزدیک به ۱۰۰ تن در جریان آن زخمی شدند.

محله الشیخ جراح از حدود ۱۰ روز پیش شاهد درگیری‌های میان نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر و اهالی این محله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha