• یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400021912934

مدیر عامل اتوبوسرانی تشریح کرد

جزئیات فعالیت اتوبوس برقی مشهد

جزئیات فعالیت اتوبوس برقی مشهد
عکس تزئینی است.

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه خط یک سامانه تندرو (BRT) به ناوگان برقی مجهز می‌شود، گفت: این خط روزانه حدود ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا خواهد کرد.

سعید حسینقلی‌زاده مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ‌جزئیات اتوبوس برقی که قرار است از خردادماه در مشهد آغاز به‌کار کند، اظهار کرد: طول این اتوبوس ۱۲ متر و بیشینه بار مجاز آن ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است. همچنین مجهز به ترمز بادی، درهای بادی و فرمان هیدرولیکی، کف کوتاه، دارای رمپ معلولان، سه درب و پیمایش حدود ۳۰۰ کیلومتر فقط با یک بار شارژ است.

وی افزود: همچنین این اتوبوس برقی به منظور کاهش اتلاف انرژی دارای ترمز احیاگر انرژی است. نمونه اولیه شارژر بر روی اتوبوس قرار خواهد گرفت که در صورت نیاز به برق خود را شارژ کند. همچنین شارژر پانتوگراف نیز دارد. به سیم‌کشی در طول مسیر نیازی نیست و اتوبوس با باتری حرکت می‌کند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقرر شده که خط یک سامانه تندرو (BRT) را به ناوگان برقی مجهز کنند. این خط روزانه حدود ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا خواهد کرد.

حسینقلی‌زاده مقدم در خصوص آماده‌سازی مسیر حرکت این اتوبوس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه شارژ در محل پایانه امام رضا (ع) ساخته شده است و سایر تجهیزات نیز تا پایان سال جاری توسط شرکت مپنا نصب خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان بودجه‌ به این امر اختصاص یافته است، گفت: هنوز قیمت نهایی بودجه صرف شده توسط شرکت سازنده اعلام نشده است.

حسینقلی‌زاده مقدم در خصوص وضعیت کنونی اتوبوسرانی مشهد، اظهار کرد: درحال حاضر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس با سن بالای ۱۰ سال در خطوط اتوبوسرانی فعال هستند که تعداد ۴۷۰ دستگاه متعلق به بخش سازمانی و ۳۳۰ دستگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در مجموع میانگین سنی ناوگان اتوبوسرانی ۹.۲ سال است که متوسط سن ناوگان در بخش سازمانی ۱۰.۵ و در بخش خصوصی نیز ۸.۱ سال است.

وی افزود: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده، سال گذشته قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به مبلغ هر دستگاه حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با شرکت ایران خودرو منعقد شده که هنوز وارد نشده است.

حسینقلی‌زاده مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌ها و افزایش بسیار زیاد قیمت ناوگان اتوبوسرانی، در تامین اتوبوس با مشکلاتی مواجه شدیم، لذا موضوع بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را با جدیت در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: طی ۳ سال گذشته حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شد. همچنین امسال نیز حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر با ۱۷۷ میلیون تومان هزینه به ازای هر دستگاه بازسازی و به چرخه سرویس‌دهی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha