• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400022013294
  • خبرنگار : 71214

رانندگان بدحساب سد راه الکترونیکی‌شدن عوارض آزادراهی

رانندگان بدحساب سد راه الکترونیکی‌شدن عوارض آزادراهی

در حالی که مردم برای پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی یک هفته زمان دارند و جریمه هر یک از عوارض‌های چند هزار تومانی آزادراه‌ها ۴۰ هزار تومان است، باز هم  با وجو پیامک‌های چند باره، جریمه را ترجیح می‌دهند و راه را برای الکترونیکی شده عوارض آزادراهی سخت‌تر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بیش از دو سال از وعده دولت برای الکترونیکی شده عوارض آزادراهی می‌گذرد اما همچنان خبری از آن نیست و بزرگترین مانع و مشکل برای تحقق آن مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته، رانندگان بد حسابی هستند که پس  از گذشتن از یک آزادراه الکترونیکی، عوارض‌شان را پرداخت نمی‌کنند.

جالب‌تر اینکه بارها به این رانندگان پیامک‌های هشدار آمیز ارسال شده که اگر در بازه زمانی و مهلت یک هفته‌ای مقرر عوارض آزادراهی‌شان را پرداخت نکنند باید برای هر یک از آن‌ها  ۴۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند و این مبلغ به غیر از نرخ عوارضی است که بالاخره باید بپردازند اما باز هم این بد حساب‌ها به کارشان ادامه داده و توجهی به این مسئله نداشتند و پس از جریمه شدن نیز برخی از این رانندگان باز هم عوارضی پرداخت نکرده‌اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ایسنا پس از تعریف شدن جریمه برای رانندگانی که تا یک هفته عوارض آزادرهی‌شان را پرداخت نمی‌کنند، گرچه نرخ پرداخت عوارض آزادراهی افزایش پیدا کرده است اما همچنان برخی از رانندگان بر بد حسابی خودشان پافشاری می‌کنند و دلیل آن مشخص نیست.

به عنوان مثال در آزادراه تهران- قم که نرخی حدود هزار تومان برای عوارض‌اش در نظر گرفته شده، مردم در زمانی که عوارضی در این مسیر وجود داشت باید منتظر می‌مانند و توقف می‌کردند تا عوارض‌شان را به مامور باجه پرداخت کنند و دوباره مسیرشان را ادامه دهند اما پس از الکترونیکی شدن درصد پرداخت نشدن این عوارض از سوی مردم به بیش از ۶۰ درصد رسید.

البته پس از اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی با پلیس وارد تفاهم شدند و اعلام کردند که اگر مردم عوارض‌شان را پس از یک هفته پرداخت نکنند، باید برای هر یک از آن‌ها ۴۰ هزار تومان جریمه بدهند درصد بدحساب‌ها کاهش پیدا کرد و اقبال بیشتری به پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از سوی مردم شد اما با این وجود آمارها نشان می‌دهد که در مسیری مانند آزادراه تهران-قم همچنان برخی مردم عوارض‌شان را پرداخت نمی‌کنند و حتی پس  از جریمه شدن هم توجهی به آن نمی‌کنند! گویا باز هم ترجیح می‌دهند جریمه شوند تا اینکه چند دقیقه در طول یک هفته برای پرداخت این عوارض از طریق سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی که برای این کار معرفی شده است، وقت بگذارند.

در این میان هم بسیاری از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آزادراه‌های مختلف به همین دلیل در مقابل الکترونیکی شدن عوارض محورهای آزادراهی‌شان مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۴۷

بنظر بنده نبود یک اپلیکیشن معتبر و راحت برای انجام پرداخت عوارض میتواند یکی از دلایل این بد حسابی ها باشد . خودم با پیامکها و اپلیکیشن های مختلفی در گوشی موبایلم مواجه شده و حتی در یکی از آنها مبلغ حدود سی هزار تومان هم شارژ کردم که برای مدتها راحت باشم ولی گویا فرمالیته بود !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۲۲:۳۱

به ما هیچ پیامی نیامده ووقتی که جویا شدیم دیدم حدود سه میلیون تومان جریمه شده ایم حالا هم نمی‌دونیم با این جریمه چیکار کنیم هر چند که تونستیم آنی رو را نصب کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۱۸:۴۳

شما زیرساخت پرداخت و...درست کن بعد توپ بنداز توپ بنداز توزمبن ملت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۱۹:۳۰

با سلام من سال ۹۹ اطلاع نداشتم برای گوشیم اصلا پیامک نیومده اضافه شده خدایی این انصافه بابت آزاد راه جاده ساوه جریمه دویست هزار خورده بپردازم تازه بازم اگه خلافی نمیگرفتم ادامه داشت بابت هزار خورده ای عوارض چرا باید این همه جریمه ندادن باشه .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۰ ۲۱:۴۶

برنامه ات پر از ایراد سه بار از آزاد راه قم تهران رد شدم و پرداخت کردم و رسید های بانکی پرداخت موجود می باشد و ۱۲۰ هزار تومان هم جریمه شدم با وجود اینکه عوارض رو به موقع دادم هر جا هم زنگ میزنم هیچ کس پاسخ گو نیست یه ۳۷ هزار تومن باز هم دادم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۰۲:۵۲

سلام ماهم اون موقع که ۴۸ساعت بودنم الان که ۱هفته شده عوارض پرداخت میکردیم ولی با جریمه میاد جایی هم پاسخگو نیست ما چه گناهی کردیم قشرضعیف خارج از شهر میشینیم هم بایدعوارض بدیم هم جریمه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۱۳:۱۹

نرم افزار ساده و آسان برای,پرداخت عوارض وجود ندارد مثلا خود من که مستقیم تو اینترنت هستم به هیچ اپلیکشن اعتماد نکردم چون مجوز ورود به حساب میخواست و برای,یه بار تردد 15هزار تومان از حساب من کم کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۱۴:۴۲

شما برای تبلیغ پفک نمکی تلوزیون را در بست میگیرید و حتی حاضر نیستید قبلش زیرساختی فراهم کنید و مردم را آگاه سازی کنید یا اپلیکیشنی معرفی بکنید چون برای شما منفعت داره باید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۱ ۲۲:۰۹

من پرند زندگی میکنم چرا باید برای رفتن به خونه ام هرروز عوارض بدم؟؟؟؟وبابت چندبارندادن دومیلیون جریمه شدم اما حتی یکبارهم مسیج بهم ندادن هیچ ارگانی شرکت آنی رو که مجری این طرح هست میگه راهنمایی رانندگی باید پیام میداده اونا میگن شرکت آنی روباید پیام میداده این وسط گناه ماکه پولدارنیستیم توتهران خونه اجاره کنیم چیه؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۱ ۱۸:۱۹

پرداخت عوارض