• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400022013686
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

گروه سنی بالای ۸۰ سال از تزریق واکسن هراس دارند

گروه سنی بالای ۸۰ سال از تزریق واکسن هراس دارند

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: گروه سنی بالای ۸۰ سال از تزریق واکسن ترس دارند و با وجود اینکه با آن‌ها تماس گرفته شد، اما کمتر به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرستان اردستان در تزریق واکسن کرونا در استان پیش‌رو و رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال هستیم، افزود: از ابتدای شروع تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال تاکنون ۱۳۳۳ واکسن تزریق شده است. سالمندان بالای ۸۰ سالی که تاکنون از مراکز بهداشت برای تزریق واکسن کرونا با آنها تماس گرفته نشده، برای دریافت نوبت واکسن با نزدیک ترین مرکز بهداشت تماس بگیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در مرحله نخست سعی کردیم با سالمندان بالای ۸۰ سال که دارای پرونده سلامت هستند تماس بگیریم، اما برخی افراد تاکنون پرونده سلامت تشکیل نداده‌اند که از آنها تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

ذبیحی خاطرنشان کرد: متاسفانه این گروه سنی از تزریق واکسن ترس دارند و با وجود اینکه با آنها تماس گرفته شده، اما کمتر به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند و از این بابت با مشکل روبرو شدیم.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم در آگاهی بخشی به مردم و به ویژه گروه سنی بالای ۸۰ سال به ما کمک کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به عوارض شایعی که احتمال دارد پس از تزریق واکسن در بدن انسان ایجاد شود، گفت: احساس درد در محل تزریق، سردرد خفیف، احساس بی حالی و افزایش دمای بدن و لرز از جمله عوارض شایع تزریق واکسن کرونا است.

ذبیحی تاکید کرد: احساس بی حالی و سردرد یا هر عارضه خفیف در نتیجه تزریق واکسن کرونا به مراتب بهتر از ابتلا به بیماری کووید۱۹ آن هم با عوارض حاد نظیر سرفه، بی اشتهایی، از بین رفتن حس بویایی و چشایی، تب و ... است، به عبارتی با تزریق واکسن جلوی مرگ افراد به طور صد درصدی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ گونه عوارض جدی از بابت تزریق واکسن کرونا در شهرستان اردستان گزارش نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: هیچ نیروی غیرایرانی در واحدهای صنعتی شهرستان فعالیت نمی کند و تمام کارخانه ها زیر نظر بهداشت حرفه ای هستند و قانونا واحدهای صنعتی ملزم به اطلاع رسانی به شبکه بهداشت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha