• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400022013745
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد

پرداخت ۵۵۷ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص مازندران در سال ۹۹

پرداخت ۵۵۷ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص مازندران در سال ۹۹
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران مدیرکل بیمه سلامت مازندران همزمان با روز بیماریهای خاص و صعب العلاج اعلام کرد: در سال گذشته ۵۵۷ میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیماران خاص استان پرداخت شد.

رسول ظفرمند با اشاره به روز بیماریهای خاص و صعب العلاج، بیان کرد: دولت در سال‌های اخیر برنامه‌های جامعی را در حوزه سلامت و بهداشت جامعه به اجرا درآورده است و سازمان بیمه سلامت نیز به عنوان سازمانی پیشرو در پیاده‌سازی دولت الکترونیک، طرح‌های نوینی را در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به جامعه هدف به انجام رسانده است.

وی افزود: بیش از ۴۵۰۰ نفر از بیماران خاص استان شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که بیش از 127 هزار بار مراجعه به موسسات درمانی در سال 99 داشته اند و در این راستا اداره کل بیمه سلامت مازندران در سال گذشته ماهانه بیش از 46 میلیارد ریال بابت هزینه درمان این عزیزان به موسسات درمانی پرداخت نموده است. 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه موضوع بیماران صعب‌العلاج در دنیا به عنوان یک اولویت مهم با  هزینه‌های بسیار سنگین برای فرد بیمار و دولت، بیان کرد: فرهنگ‌سازی و توانمندسازی افراد در زمینه حفظ سلامت به خصوص آشنایی با روش‌های پیشگیری از این بیماریها توسط مسئولین و متولیان سلامت جامعه نقش بسیار موثری در مدیریت بیماریهای خاص ایفا می کند. هرچند مسئولین کشور در زمینه پوشش درمان بیماران خاص از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکردند.

ظفرمند در پایان گفت: با توجه به اجرای پروژه های الکترونیک ارائه خدمات توسط سازمان بیمه سلامت و دقت در ثبت نیازمندی های دارویی و درمانی بیماران خاص، امیدواریم از برخی اشکالات و نقص های گذشته پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha