• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400022013872
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

فقر حرکتی در بین دانش‌آموزان دختر رایج است

فقر حرکتی در بین دانش‌آموزان دختر رایج است

ایسنا/لرستان مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: فقر حرکتی در بین دانش‌آموزان دختر رایج است.

محمد مهرافزون در مراسم افتتاح اولین کلاس درس تربیت بدنی بروجرد که امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: درس تربیت بدنی یکی از دروس بسیار مهم است که نقش کلیدی و اساسی در سلامت و تندرستی دانش آموزان دارد و در سند تحول بنیادین به ساحت تربیت زیستی و بدنی تاکید موکد شده است و به خصوص در این شرایط کرونایی که دانش‌آموزان تحرک کمتری دارند در قالب طرح کوچ  به طور جد باید در دستور کار مدیران و معلمان ورزش قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول و درس تربیت بدنی سالن مشترک دبستان اسلام آباد و دبیرستان شرف متوسطه اول که از مدارس حاشیه شهر هستند و سال ها بلاتکلیف بود به همت واحد تربیت بدنی اداره متبوع برای  آموزش و تقویت مهارت‌های پایه و ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان، دوری از آسیب‌های اجتماعی وکاهش فقر حرکتی که متاسفانه در بین دختران رایج است در نظر گرفته شد و امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سالن با تجهیزات ورزشی در دبستان دخترانه اسلام‌آباد با حضور دانش آموزان در شش پایه تحصیلی و دبیرستان شرف متوسطه اول دخترانه  در سه پایه تحصیلی باعث ایجاد انگیزه فراوانی در بین دختران این منطقه حاشیه نشین خواهد شد. 

مهرافزون خاطرنشان کرد: این کلاس تربیت بدنی ۱۸۰متر مربع مساحت دارد و دارای ۲۰۰ متر تاتامی ورزشی، میز تنیس، تشک ایمنی، یک عدد فوتبال دستی، تخته صخره نوردی، تشک‌های ژیمناستیک و انواع توپ‌ها و حلقه‌های ورزشی است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این سالن ورزشی برای دانش آموزان دختر که کمتر می‌توانند در فضای آزاد و باز ورزش نمایند فوق العاده حائز اهمیت است و از محاسن و  مزایای این کلاس ورزش در محیطی بسیار ایمن و امن است و دانش آموزان می‌توانند با پوششی آسوده‌تر و راحت‌تر به انجام فعالیت بدنی خویش بپردازند و امید است با آموزش و  همت معلمان  تربیت بدنی در آینده  نه چندان دور شاهد پویایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی فراوانی در این مکان خواهیم بود.

مهرافزون ادامه داد: احداث و راه‌اندازی ‌سالن‌های ورزشی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهر گامی بلند در جهت روحیه شادابی و تندرستی دانش آموزان است که ما دانش آموزان سالم داشته باشیم و وجود سالن  ورزشی  و امکانات لازم در مدارس تامین کننده سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و ایجاد نشاط در فضاهای آموزشی است.  

وی عنوان کرد: این سالن با همکاری اداره تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش استان و واحد تربیت بدنی بروجرد انجام گرفته است و با اعتباری بیش از ۳۰ میلیون تومان ملزومات و تجهیزات امروز مورد بهره گ‌برداری قرار می‌گیرد و از این سالن ورزشی تعداد ۵۶۲ نفر دانش‌آموز دختر در ساعات درس تربیت بدنی استفاده خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: برخود فرض می‌دانم از زحمات و خدمات  معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان دکتر بهرامی، اداره تربیت بدنی استان و معاون پرورشی اداره کاوند و به ویژه کارشناس مسئول و کارشناس واحد تربیت بدنی علیرضا شریفی و محجوبی که بیشترین زحمت را این دو برادر متحمل شدند تشکر و قدردانی کنم. امیداست همواره همه ما به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت  در جهت اهداف عالی تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان مؤید و سربلند باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha