• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400022014122
  • خبرنگار : 50339

یک خانه هلال روستایی در تمندان تفتان افتتاح شد

یک خانه هلال روستایی در تمندان تفتان افتتاح شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر خانه هلال روستایی تمندان این شهرستان در جوار قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان افتتاح شد.

جلال هاشم زهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: خانه‌های هلال روستایی، به‌عنوان چکیده هلال‌احمر در روستاها و پل ارتباطی جمعیت هلال‌احمر در روستا بوده و زمینه مشارکت فعال مردم روستا را در زمینه‌های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

هاشم زهی بیان کرد: جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان از اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، کارگروهی توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از مهمترین محورهای فعالیت خانه های هلال روستایی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش اظهار داشت: خانه هلال دهستان تمندان یکی از ضروری‌ترین  خانه هلال در شهرستان تفتان بود که با توجه به کوهستانی بودن منطقه در زمان برف و بارندگی روستاهای دهستان صعب العبور می شود که می توانیم از تیم آموزش دیده در این خانه هلال کمک بگیریم، تا رسیدن نیروهای امدادی ارزیابی های اولیه را انجام دهند و نیز تیم امداد و نجات کوهستان در منطقه تفتان را از این خانه هلال می توان در زمان حوادث کوهستان پشتیبانی کرد.

 وی ادامه داد: فعالیت خانه‌های هلال در زمان حوادث غیرمترقبه موجب آمادگی سریع‌تر در پاسخگویی به حوادث می‌شود، بنابراین آموزش‌های همگانی در دستور کار خانه‌های هلال روستایی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد، زیرا فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر بر اساس چشم‌انداز بین‌المللی بی‌طرفانه و عام‌المنفعه می‌باشد.

بخشدار مرکزی تفتان نیز با بیان اینکه خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، افزود: اعضاء خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده بوده و خانه هلال در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند، یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.

خانه هلال روستایی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر با همکاری دهیاری و شورای اسلامی در دهستان تمندان از توابع بخش مرکزی شهرستان تفتان و با حضور کانون جوانان روستایی، اعضاء و داوطلبان دهستان تمندان افتتاح و مسؤل خانه هلال روستایی تمندان معرفی گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha